اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

اغراق و غلو در عزاداری‌های حسینی ‌معنا ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اینکه عزاداری‌ها باید رنگ و روح حقیقت و بیان واقعیت‌ها را به خود بگیرد، گفت: اغراق و غلو هرگز در چنین مکتب و مرامی معنا ندارد و راه نمی‌یابد.

اغراق و غلو در عزاداری‌های حسینی ‌معنا ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی اعضای ستاد گرامیداشت برنامه‌های ماه محرم در صدا و سیمای مرکز اردبیل اظهار داشت: حادثه ماندگار و همیشه جاوید کربلا حادثه‌ای برگرفته از روح آزادیخواهی و حریت بشریت است که هرگز رنگ و روح گذر زمان کهنگی و فرسودگی به خود نمی‌گیرد.
وی بالاترین مبانی خلق شده در این حادثه عظیم را با طراوت نشان دادن روح ایثار، شهادت و جانفشانی توصیف کرد و افزود: حادثه کربلا از مفاهیم و مضامین عالی و ارزشمندی برخوردار است که نمونه اعلای آن ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، از خودگذشتگی و دوری از هرگونه تعلقات به خواسته‌ها و مطالبات دنیوی است.
ستوده با اعلام این‌که قیام امام حسین (ع) تمام ملت‌های دنیا را تحت تأثیر قرار داده است، تصریح کرد: اگر امروز در دنیا شاهد آن هستیم که ماه محرم گرامی داشته می‌شود و در روز عاشورا صدها دلباخته مکتب امام حسین (ع) به عزاداری می‌پردازند، همه نشان‌دهنده مفاهیم ارزشی و غنای این مکتب همیشه ماندگار است که سبب شده روح عزت و شرافت زنده و بالنده باشد.
این مسئول با اعلام این‌که عزاداری‌ها بایستی رنگ و روح حقیقت و بیان واقعیت‌ها را به خود بگیرد، اضافه کرد: اغراق و غلو هرگز در چنین مکتب و مرامی معنا ندارد و راه نمی‌یابد.
وی از شعرا، مداحان و عزاداران خواست در کنار رعایت حقیقت‌گویی در مورد حادثه کربلا در مورد اجرای برنامه‌ها به شکل محتوایی و ظاهری توجه بیشتر کرده و اجازه کوچک‌ترین خدشه را ندهند.
ستوده ادامه داد: وظیفه همه ما است که از فرهنگ صحیح عزاداری صیانت و نگهداری کنیم و اجازه ندهیم این فرهنگ با آسیب‌های مختلف روح حقیقی خود را از دست بدهد.
به گزارش فارس، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه سخنان خود از برگزاری چهارمین دوره کنگره شعر عاشورایی در ماه صفر خبر داد و گفت: ما با میزبانی این کنگره عظیم سعی می‌کنیم ادای دین هر چند کوچکی به ساحت حضرت سیدالشهدا (ع) و مکتب سرخ حسینی داشته باشیم.
ستوده از صدا و سیما و رسانه‌ها خواست در ماه محرم و صفر در ترویج و رونق گرفتن فرهنگ عزاداری صحیح و سوگواری شایسته همت کنند و اجازه ندهند به ساحت قدسی مکتب امام حسین (ع) صدمه و لطمه ظاهری و محتوایی بخورد.
وی در پایان سخنان خود به سنگینی رسالت مداحان، شعرا و خطبای این ایام اشاره کرد و افزود: بزرگ‌ترین رسالت آنها بیان مفاهیمی مطابق با واقعیت‌ها و ارزش‌ها است تا خدای ناکرده زمینه بی‌اعتمادی و بداندیشی در افکار و عقاید به وجود نیاید.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول