اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار سراوان:

توجه به مراقبت‌های بهداشت مرزی امری ضروری است

خبرگزاری فارس: فرماندار سراوان گفت: مراقبت‌های بهداشت مرزی باید مورد توجه قرار گیرد تا از بروز و شیوع بیماری‌های مختلف در منطقه جلوگیری شود.

توجه به مراقبت‌های بهداشت مرزی امری ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، محمد اکبر چاکر زهی امروز در جلسه شورای سلامت این شهرستان اظهار داشت: باید اولویت اعزام به پزشک به شهرستان با پزشکان قلب باشد زیرا با توجه به تغییر شیوه زندگی آمار بیماریان قلبی افزایش یافته‌ است.
چاکرزهی افزود: سن بیماری قلب و عروق در ایران 10 سال کاهش یافته و وجود پزشکان در مناطق محروم و مرزی کمک فراوانی در پیشگیری از حاد شدن این بیماری می‌‌کند.
وی گفت: وجود مرز نیز یکی از علل شیوع انواع بیماری‌ها شده که باید نظارت بیشتری در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری‌ها در منطقه انجام شود.
فرماندار سراوان تصریح کرد: در بحث سلامت و امنیت غذایی تاکنون تاکیدات زیادی شده است به طوری‌که زباله‌های شهرستان به منظور توجه بیشتر به بهداشت مردم و جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد با ماشین‌های مخصوص به سایت جدید انبار زباله ارسال می‌شود.
مدیر بهداشت و درمان سراوان نیز گفت: با توجه به نگرانی‌های مرزی با کشورهای همسایه باید به مراقبت‌های بهداشت مرزی توجه بیشتری شود.
مهدی نارویی افزود: با اهمیت دادن به مراقبت‌های بهداشت مرزی از بروز بیماری‌هایی ازجمله التور، تب کنگو و فارسی پام که بیشتر از بیماری مالاریا است، جلوگیری می‌شود.
وی بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان باید نکات و توصیه‌های بهداشتی را برای پیشگیری از بیماری آنفولانزا نیز جدی گرفت.
عبدالعزیز جمشیدزهی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی نیز به کمبود پزشک در شهرستان سراوان اشاره کرد و گفت: با اعزام پزشکان به مناطق محروم و مرزی سلامت مردم تضمین می‌شود.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول