اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی گلپایگانی:

مردم باید با سوابق روحانیت بیشتر آشنا شوند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه معرفی رجال دین و علم و سوابق علمی درخشان این رجال اقدامی شایسته و قابل تقدیر است، گفت: مردم باید بدانند که روحانیت دارای چه سوابقی است.

مردم باید با سوابق روحانیت بیشتر آشنا شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در دیدار رئیس دفتر تبلیغات اسلامی و اعضای هیئت علمی کنگره آخوند خراسانی با تقدیر از مسئولان این دفتر به منظور برگزاری کنگره بین‌المللی آخوند خراسانی تصریح کرد: معرفی رجال دین و علم و سوابق علمی درخشان این رجال اقدامی شایسته و قابل تقدیر است.
وی افزود: مردم باید بدانند که روحانیت دارای چه سوابقی است و با خدمات صادر شده و آثار برکات علمی روحانیت و بزرگان دین در اعصار مختلف آشنا شوند.
این مرجع تقلید ادامه داد: در همه اعصار مذهب تشیع همواره اشخاصی بوده‌اند که وجود و مقامات علمی آنها باعث افتخار بوده است و بحمدالله مذهب تشییع در این زمینه بسیار غنی است و هرچه این افراد را معرفی کنیم بازهم افرادی هستند که دارای مقامات علمی هستند و ما نتوانسته‌ایم آنها را معرفی کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه علمی مرحوم آخوند خراسانی ادامه داد: مرحوم آخوند خراسانی از جهات مختلف علمی و همچنین تربیت شاگردان برجسته‌ای همچون آیت الله علوی بروجردی از جمله مشاهیر با شهرت است و رجال و مجتهدان بسیاری در درس ایشان بودند که باید این افراد هم در کنار مرحوم آخوند خراسانی معرفی شوند.
آیت‌الله صافی گلپایگانی برگزاری کنگره آخوند خراسانی را کار بسیار عظیمی خوانده و یادآور شد: این اقدام ما را به خود می‌آورد که بیشتر از این در میدان علم و پیشرفت علمی گام برداریم تا از گذشتگان عقب نمانیم.
وی با بیان اینکه همه بزرگان و عالمان در بیان مقام و جایگاه علمی برجسته مرحوم آخوند خراسانی متفق القول هستند تصریح کرد: مرحوم آخوند در طول حیات خویش آثار علمی ممتازی را به جا گذاشته و شاگردان برجسته‌ای را تربیت کرد.
استاد حوزه علمیه قم افزود: زندگی سیاسی مرحوم آخوند هم از جهات ویژه‌ای دارای اهمیت است زیرا با تاریخ مشروطه ارتباط پیدا می‌کند و نوشتن و توجه به این بخش از زندگی مرحوم آخوند خراسانی بسیار مهم است و در نوشتن آن باید توجه شود که این نوشتن به عنوان نقطه ضعفی برای ایشان نباشد و افرادی باید در این مسئله مطالعه کنند و بنویسند که افراد با بصیرتی هستند.
وی اضافه کرد: افرادی که می‌خواهند در خصوص زندگی سیاسی آخوند خراسانی بنویسند باید دارای دید صحیح و وسیع و اطلاعات کافی باشند و به نحوی این زندگی نوشته شود که هم جای ایرادی به ایشان نشود و هم روحانیت تضعیف نگردد.
آیت‌الله صافی با اشاره به ویژگی‌های برجسته شخصیتی مرحوم آخوند خراسانی خاطرنشان کرد: بررسی و معرفی اخلاق آخوند امری بسیار مهم است و در احوالات ایشان گفته شده که وی بزرگوار و متواضع بوده و نسبت به مخالفین خود با احترام برخورد داشته است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول