اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

آیت‌الله سبحانی:

طلاب قدر لباس روحانیت را بدانند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: لباس روحانیت در واقع تاجی است که پیامبر(ص) در روز غدیر بر تن امام علی(ع) کرد و بنابراین روحانیت باید حرمت این لباس را حفظ کنند.

طلاب قدر لباس روحانیت را بدانند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز در مراسم عمامه‌گذاری طلاب مجتمع عالی فقه که در مسجد مدرسه حجتیه برگزار شد، با اذعان به اینکه در جهان اسلام، روزی همانند غدیر وجود ندارد، اظهار کرد: غدیر روز اکمال دین و نعمت الهی و روزی است که خداوند دین خود را در حق بندگان تمام کرد.
وی تصریح کرد: در جهان اسلام، روزی همانند این روز وجود ندارد و واقعه غدیر از این رو دارای اهمیت است که خدا به پیامبرش فرمود در صورت انجام ندادن ابلاغ ولایت علی(ع)، ابلاغ دین نیز ناقص می‌ماند.
این مرجع تقلید عنوان کرد: خداوند برای مسلمانان، برنامه‌ای فرستاد تا وحدت بین آنها حفظ شود اما افرادی که مخالف حضرت امیر(ع) بودند مسئله سقیفه را به وجود آوردند که سقیفه سبب اختلاف بین مسلمانان و به وجود آمدن گروه‌های مختلف اسلامی شد.
وی با مقدس خواندن لباس روحانیت گفت: طلاب که مسئولیت تبلیغ دین را برعهده دارند باید به ذی‌طلبگی مقید بوده و احترام لباس روحانیت را داشته باشند تا مردم نیز به آنها احترام بگذارند.
‌سبحانی تاکید کرد: لباس روحانیت در واقع تاجی بود که پیامبر(ص) در روز غدیر بر تن امام علی(ع) کرد و بنابراین روحانیت باید افتخار کنند که به این تاج ملبس می‌شوند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول