اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

آیت‌الله مقتدایی:

قداست و شأن روحانیت ‌حفظ شود

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه بر حفظ شأن و قداست روحانیت تأکید کرد و گفت: طلبه‌ای که ملبس به لباس مقدس روحانیت می‌شود، باید مراعات طلبگی و شئون سربازی امام زمان (عج) را داشته باشد.

قداست و شأن روحانیت ‌حفظ شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در گردهمایی طلاب حوزه‌های علمیه استان البرز و عمامه‌گذاری طلاب جوان با تشریح و تبیین فلسفه غدیر و نقش ولایت در اسلام اظهار کرد: ولایت دربرگیرنده احکام دین و نسبت به سایر احکام به منزله روح در کالبد است بنابر این بدون حفظ این جایگاه، نماز، روزه، حج، جهاد و سایر احکام عناصری بی‌روح خواهند بود.
عضو خبرگان رهبری عید غدیر‌خم را افضل اعیاد مسلمین اعلام کرد و افزود: جایگاه این عید پر شرافت را از آیه شریفه «یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک» می‌توان فهمید؛ چرا که پیامبر اسلام (ص) در منزلگاه غدیر رسالت خود را با تعیین ولی، کامل کرد.
وی خطبه غدیریه را خطابه‌ای جامع و پرمحتوا توصیف کرد و ادامه داد: ‌در این خطبه ارزشمند رسول اکرم (ص) در تعیین جانشین و وصی خود، آنچه را که خداوند متعال در تکمیل دین از او خواسته بود، ادا کرده و اختیار اولی‌الامری مسلمین را پس از او به امیر المؤمنین (ع) تفویض کرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیان حقانیت خلافت و امامت مولا علی (ع) عنوان کرد: پس از اتمام خطابه پیامبر اکرم (ص) نخستین کسی که با حضرت علی (ع) بیعت کرد، عمربن خطاب خلیفه دوم بود. این امر خود گواهی بر حقانیت امامت و جانشینی امیرالمومنین (ع) پس از پیغمبر اسلام است
‌مقتدایی در ادامه این مراسم، خطاب به طلاب جوانی که مفتخر به عمامه‌گذاری و پوشیدن لباس روحانیت شده بودند، گفت: ‌لباسی که وجود شما به آن مزین شده، لباس پیامبر (ص)، ائمه (ع)، امام زمان (عج)، امام خمینی (ره) و مقام معظم‌ رهبری است و شما باید با دیانت، تقوا، فضائل اخلاقی و تواضع، شرافت و شایستگی خود را برای پوشیدن این لباس نشان دهید.
وی با مثبت‌ ارزیابی کردن عملکرد مدیریت حوزه‌های علمیه استان البرز گفت: پس از اجرای سیستم شورای مدیریت استانی در استان‌ها، اختیارات در حوزه‌های پژوهش، آموزش، تهذیب و تبلیغ به شوراهای استانی واگذار شده و به برکت این تحول امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد تقویت حوزه‌ها به ویژه در استان البرز و اعزام مبلغین از این استان به سایر نقاط کشور باشیم.
مدیر حوزه‌های علمیه در پایان خطاب به طلاب حاضر در مراسم با تأکید بر لزوم حفظ جایگاه و شأن روحانیت گفت: طلبه‌ای که ملبس به لباس مقدس روحانیت می‌شود، باید مراعات طلبگی و شئون سربازی امام زمان (عج) را داشته باشد، لذا روحانی که ملبس شد نباید در محافل اجتماعی بدون لباس تردد کند، زیرا نپوشیدن لباس، خلاف شأن و قداست روحانیت است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول