اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

بسیج مولود مسجد است

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: بسیج مولود مسجد است و بر این اساس امروز در تمام مساجد کشور یک پایگاه بسیج وجود دارد.

بسیج مولود مسجد است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری بعد از ظهر امروز در همایش فرماندهان پایگاه‌های مقاومت و ائمه جماعات جیرفت اظهار داشت: بسیج مولود مسجد است و مساجد محل شکل‌گیری بسیج هستند و بر همین اساس امروز در تمام مساجد کشور یک پایگاه بسیج وجود دارد.
وی افزود: تمام حرکت‌های مهم مردم ایران قبل از انقلاب اسلامی و بعد از آن در زمان دفاع مقدس در دفاع از میهن اسلامی در مساجد برنامه‌ریزی می‌شد و امروز مسجد یکی از ارکان فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی مردم است و نقش مساجد در شکلگیری و پایداری این نظام مشهود است.
عسکری با اشاره به لزوم هماهنگی بین پایگاه مقاومت بسیج با ائمه جماعات که در واقع مدیر مساجد هستند، بیان کرد: باید این هماهنگی را در حد اعلا حفظ کنید و برای تحقق این امر باید گذشت داشت.
وی تصریح کرد: با روشن نگهداشتن چراغ وحدت و کورتر کردن نقطه‌های کور اختلاف این وحدت را همیشه حفظ کنید.
وی خاطرنشان کرد: دیدگاه‌های مختلف با صحبت و همدلی به نقطه اشتراک می‌رسد و آنچه موجب خشنودی خداوند متعال است، اتحاد و انسجام و پیشرفت در اهداف شماست.
عسکری بیان داشت: وجود اختلاف، تفرقه و تضعیف از عوامل خشنودی شیطان است، اختلاف طبیعی است، اما باید بنا را بر تعامل گذاشت و از تقابل دوری کرد، زیرا امروز دشمن به دنبال ایجاد تفرقه است تا بتواند اهداف شوم خود را عملی کند.
وی اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن فرموده که مومنان با یکدیگر ولایت دارند یعنی پیوسته‌اند و نمی‌توان آنها را از هم جدا کرد و این همان ولایت به معنای پیوستگی است.
عسکری با بیان اینکه اتحاد را عملا در مساجد بین روحانیان و بسیج باید دید، افزود: پیشکسوتان جهاد و شهادت را نیز در جمع خود داشته باشید و از خاطرات و اندیشه‌های آنها برای اجرای بهتر اهداف استفاده کنید.
وی گفت: بسیج از روحانیت و کسانی که می‌توانند نظرات ارزشی و دینی داشته باشند استفاده کند و برنامه‌های فرهنگی مساجد را بر عهده داشته باشید.
وی تصریح کرد: فعالیت‌هایی که در بالا بردن افکار عمومی نقش بسزایی دارد را عهده‌دار شود و بسیج به عنوان یکی از فعالان در تصمیم‌گیری مساجد نقش اساسی داشته باشد، بسیج و ائمه جماعات هر دو خدمتگزاران دولت هستند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول