اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با محوریت بررسی راهکارهای پیشگیری از بیماری سالک؛

کمیته بررسی سالک در خراسان شمالی تشکیل شد

خبرگزاری فارس: کمیته بررسی سالک با محوریت بررسی راهکارهای پیشگیری از این بیماری در خراسان شمالی تشکیل شد.

کمیته بررسی سالک در خراسان شمالی تشکیل شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، رئیس این دانشگاه در نشست این کمیته به عوامل و منشأ بیماری سالک و نقاط آسیب پذیر اشاره کرد و حاشیه شهرها و مناطق روستایی را از جمله این نقاط نام برد.
نادر نیک‌پرست اظهار داشت: این بیماری بیشتر در شهرستان بجنورد، اسفراین و جاجرم دیده شده و آمار آن 70 مورد میان 100 هزار جمعیت بوده است که در حال حاضر به نصف کاهش یافته اما احتمال شیوع در مناطق حساس را باید در نظر داشت.
وی اطلاع رسانی و تلاش برای افزایش آگاهی افراد به ویژه کسانی که در حال مراجعت هستند چون دانش آموزان که از یک روستا به روستای دیگر برای تحصیل می‌روند، دفع بهداشتی زباله‌ها و نیز دفع بهداشتی فاضلاب‌ها و کود بارهایی که در مناطق روستایی جمع می‌شوند را در این رابطه سازنده و مهم خواند.
مدیر گروه بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی در این جلسه به تشریح بیماری سالک پرداخت و ناقل آن نیش پشه عنوان کرد.
افشین دلشاد اظهار داشت: لازم است مناطقی که آلودگی دارد را بشناسیم و از نفوذ این بیماری جلوگیری کنیم.
وی تصریح کرد: ادعای ریشه کنی این بیماری را نداریم اما تلاش می‌کنیم تا امکان انتقال آن از بین برود.
دلشاد با بیان اینکه طی امسال 276 نفر از جمعیت استان به بیماری "سالک" مبتلا شده‌اند گفت: خراسان شمالی یکی از استان‌هایی است که میزان شیوع سالک در آن زیاد است.
وی خاطرنشان کرد: دو نوع سالک شهری و روستایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: عواملی مانند حاشیه‌نشینی در شهرستان‌های بجنورد و اسفراین می‌تواند در بروز بیماری سالک تأثیرگذار باشد.
کمیته بررسی سالک در خراسان شمالی با حضور معاون مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری در محل سالن شماره 2 استانداری تشکیل شد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول