اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

نخستین فرآورده دارویی سالک جهان وارد بازار دارو می‌شود‌

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نخستین فرآورده دارویی سالک که نمونه مشابه خارجی ندارد تا 9 ماه آینده وارد بازار دارو می‌شود.

نخستین فرآورده دارویی سالک جهان وارد بازار دارو می‌شود‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمودرضا جعفری ظهر امروز در حاشیه نشست خبری که در سالن اجتماعات پژوهشکده بوعلی برگزار شد اظهار داشت: پروژه تولید دو نوع فرآورده داروی سالک در حدود 10 سال است که در این مرکز در حال پیگیری و اجرا است که براین اساس امیدواریم ظرف نه ماه آینده این فراورده دارویی وارد بازار دارو شود.
رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این فراورده دارویی درمان بیمای سالک از نوع فرآورده‌های لیپوزمی است.
جعفری خاطر نشان کرد: این فرآورده دارویی از جمله فراورده‌هایی است که به صورت موضعی استفاده می‌شود و براین اساس تا کنون مطالعات حیوانی صورت گرفته بر روی این دارو مطلوب بوده است.
رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به حمایت‌های یک ارگان غیر دولتی در ارتباط با این فرآورده دارویی اظهار داشت: مرکز DNDIیکی از سازمان‌های غیر دولتی است که از هر طرحی که به نظر برسد امکان تولید فرآورده‌های دارویی از آن وجود دارد حمایت می‌کند.
وی افزود: براین اساس و در حدود یک ماه گذشته، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با این طرح موافقت کرد که در حال حاضر برنامه تولید با تامین بودجه این طرح آغاز می‌شود.
رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: این فرآورده دارویی بیماری سالک به هیچ عنوان مشابه خارجی ندارد که با تولید آن می‌توان راهی جدی در درمان بیماری سالک گشود.
جعفری در ارتباط با آزمایش‌های صورت گرفته برروی تولید این نوع فراورده دارویی سالک گفت: باتوجه به اینکه این دارو به هیچ عنوان مشابه خارجی‌ ندارد کار آزمایی بالینی فرآورده دارویی سالک در دستور کار است.
رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مقدمات اولیه این طرح رو به پایان است اظهار داشت: در حال حاضر به وجه صنعتی این دارو رسیده‌ایم.
وی تاکید کرد:  بر این اساس اکنون این امکان فراهم شده است که با اداره غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان هماهنگی‌های لازم برای درخواست‌های ثبت واخذ مجوز تولید صورت پذیرد.
رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: امکان تولید اولیه در حدود شش ماه آینده برای فرآورده دارویی سالک فراهم می‌شود که پس از آن کارآزمایی این دارو از اواخر سال جاری کلید می‌خورد.
وی با اشاره به نوع دیگر فرآورده دارویی درمان سالک اظهار داشت: در این مرکز دونوع فرآورده دارویی بیماری سالک مورد بررسی قرار گرفته بود که براین اساس فرم نانو لیپوزمی این دارو تولید شده است.
رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: در یک ماه آینده و با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته این فرآورده دارویی توسط شرکت داروسازی رازک تولید صنعتی می‌شود.
وی در ادامه به مرکز تحقیقات وفناوری دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و اظهار داشت: مرکز تحقیقات و نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد از جمله مراکز مهم در بررسی وتحقیقات دارویی در درمان بیماری‌ها به ویژه بیماری سرطان در کشور است.
رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد  اظهارداشت: در ابتدا این مرکز به صورت یک ستاد نو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد شروع به فعالیت کرد.
جعفری افزود: در نهایت و با توجه به فعالیت‌های این ستاد وزارت بهداشت و درمان در سال گذشته ودر جلسه شورای گسترش با تشکیل مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد موافقت شد.
رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد رویکرد این مرکز تحقیقاتی را بررسی طرح‌های پژوهشی در حوزه دارو عنوان کرد و افزود: در حال حاضر این مرکز با دارا بودن هفت دانشجوی دکترای تخصصی تمرکز خود را برروی درمان سرطان، تولید واکسن سرطان و در نهایت ژن تراپی قرار داده است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول