اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در اصفهان صورت گرفت؛

مطالعات حیوانی تاثیر آنتی‌ژن‌های خاص بر درمان سالک

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر مطالعاتی در ارتباط با تاثیر ژن و آنتی‌ژن‌های خاص بر درمان بیماری سالک صورت گرفته که فاز مطالعات حیوانی این پروژه در حال بررسی است.

مطالعات حیوانی تاثیر آنتی‌ژن‌های خاص بر درمان سالک
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید حسین حجازی در نشست خبری که در راستای اطلاع‌رسانی برنامه‌های سالک استان اصفهان و راه‌های پیشگیری از این بیماری برگزار شده بود، اظهار داشت: در گذشته تاثیر لیشمانیوز انگل زنده روی ۲ میلیون رزمنده مورد بررسی قرار گرفت، اما عوارضی روی برخی از افراد گذاشت و این در حالی بود که در درمان انها با مشکل مواجه شدند.
وی بیان داشت: مطالعاتی روی واکسن کشته که مخلوطی از آنتی‌ژن‌های انگل لیشمانیوز است، صورت گرفت که مشخص شد استفاده از این واکسن  فاز درمانی را طولانی‌تر می‌کند.   
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: اگر امروز شاهد شیوع یا پیشروی بیماری سالک در اصفهان هستیم به دلیل ساخت و سازهایی است که بدون توجه به سالک‌خیز بودن منطقه یا عدم آگاهی مسئولان مسکن و شهرسازی به وجود این عامل بیماری‌زا در این مناطق انجام گرفته و سبب سکونت ده‌ها نفر از افراد در دل این مناطق شده است.
وی با بیان اینکه بیماری سالک یک بیماری اجتماعی لقب گرفته است، ادامه داد: تاثیرات روانی و اجتماعی که این بیماری برروی مبتلایان دارد بسیار زیاد است.
حجازی با اشاره به اینکه این بیماری در کشورهای توسعه‌یافته و ثروتمند به فراموشی سپرده شده، اما این در حالی که این بیماری در کشورهای در حال توسعه با وضعیت اقتصادی ضعیف به گونه‌ای رشد یافته که تمام سرمایه‌های دولت‌های بومی را به خود  داده است، افزود: سالانه در دنیا می‌توان با ده دلار و تزریق گلوکانتین این بیماری را به کنترل خود درآوریم.
وی اذعان داشت: در صورتی که بیماران مبتلا به سالک به موقع مراجعه کنند درمان آن نتیجه بخش‌تر است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول