اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پایگاه هوانیروز شهید بابایی اصفهان خبر داد:

افزایش مبتلایان به سالک در منطقه شهید بابایی

خبرگزاری فارس: فرمانده پایگاه هوانیروز شهید بابایی اصفهان گفت: با وجود انجام اقدامات مختلف برای کنترل ابتلا به بیماری سالک در منطقه شهید بابایی اصفهان اما در سال جدید بروز این بیماری گسترش یافته است.

افزایش مبتلایان به سالک در منطقه شهید بابایی
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا برخور در کمیته کنترل بیماری سالک  با بیان اینکه پایگاه هوانیروز شهید بابایی تمامی اقدام لازم در مورد مهار کردن بیماری سالک را در این منطقه نظامی به کار گرفته است، تصریح کرد: به صورت 100 درصدی تا شعاع 555 متری مناطق آلوده به مخزن سالک هیچ گونه نخاله ساختمانی وجود ندارد و تا 93درصد تا شعاع 800 متری مناطق آلوده به این بیماری، نخاله‌های ساختمانی جمع آوری شده است.
وی افزود: انواع عملیات‌های تسطیح، تحکیم، لانه کوبی و سم پاشی برای مهار بیماری سالک در سال جاری انجام شده است و عملیات ادامه دارد.
فرمانده پایگاه هوانیروز شهید بابایی اصفهان اضافه کرد: همچنین تا 90درصد به افراد نظامی در ارتباط با روش‌های حفاظتی در برابر این بیماری آموزش‌های لازم داده شده و به زنان و کودکان نیز در مدارس، مساجد، کلاس‌های هنری و جنگ‌های شادی نیز آموزش پیشگیری از ابتلا به سالک را داده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه در سال 89 به طور کل 400 نفر در این منطقه به بیماری سالک مبتلا شده‌اند، اظهار داشت: اما با وجود انجام اقدامات مختلف ابتلا به این بیماری در این منطقه در سال جدید گسترش یافته است.
برخور ادامه داد: ما عوامل دیگری همچون میزان حرارت و رطوبت و نیز ارتفاع طندگی افراد از سطح زمین را مورد آزمایش قرار دادیم و جالب اینکه افرادی که در ارتفاع‌های بالا از سطح زمین بودند نیز به این بیماری مبتلا می شدند اما سربازانی که نزدیک مناطق آلوده و سالک خیز بودند، مور دی از ابتلا در آنها دیده نمی‌شد.
وی یادآور شد: حتی عملیات شن ریزی نیز انجام شده اما آمار پایین نیامده و در تحقیقات بعدی که بر روی این منطقه صورت گرفت عده‌ای از کارشناسان عنوان کردند که پشه ناقل سالک به دلیل اینکه در این منطقه اهلی شده به محل زندگی افراد رفته و در خانه‌ها مأوا گزیده است .
فرمانده پایگاه هوانیروز شهید بابایی اصفهان از متولیان کنترل بیماری سالک خواست تا تحقیقات وسیع‌تری بر روی این منطقه به کار گیرند و روش‌های دیگری را علاوه بر راه‌هایی که برای کنترل این بیماری به کار گرفته شده، انجام دهند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول