اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام آقاتهرانی:

اطاعت بی‌چون و چرا از ولایت حداقل شرط پذیرش است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری در مجلس با بیان اینکه اصل اول در فلسفه اسلام پذیرش ولایت فقیه است، گفت: تجلی ولایت اهل بیت (ع) در ولایت فقیه است و حداقل پذیرش ولایت فقیه، اطاعت بی چون و چرا از ایشان است.

اطاعت بی‌چون و چرا از ولایت حداقل شرط پذیرش است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی شنبه شب در یادواره گرامیداشت شهدای اطلاعات و عملیات سپاه علی بن ابیطالب با بیان اینکه خداوند برای سعادت بشر و رسیدن او به کمال پیامبران الهی را با ادیان آسمانی برای آنها فرستاد و عصاره این رسالت در خاتم الانبیاء متجلی شد، اظهار داشت: نخستین گام رسیدن به کمال، گرایش به اسلام است و اسلام یعنی مقدم دانستن خواست خداوند بر همه چیز و همه کس و تسلیم محض بودن در برابر قدرت نامتناهی پرودگار.
وی با اشاره به اینکه مرحله نخست اسلام آوردن قرائت چند شهادت است، افزود: وقتی شهادتین را فرد غیر مسلمان می‌گوید اسلام آورده است، به لطف الهی امروزه گرایش مردم به اسلام بسیار زیاد شده به طوری که در سال جاری طبق آخرین آمار 200 هزار نفر در آمریکا مسلمان شده‌اند که در این بین وظیفه طلاب برای آشنا کردن آنها با مبانی و ارزش‌ها و احکام اسلامی بیشتر و حساس‌تر از گذشته جلوه نمایی می‌کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) و اهل بیت ایشان و بزرگان و علمای ما برای گرایش انسان‌ها به دین مبین اسلام زحمات بسیاری کشیده‌اند، ابراز داشت: دومین و حساس ترین گام برای سعادت بشر بعد از پذیرش اسلام، گرایش مسلمانان به ولایت است که در حال حاضر شیعیان معتقد به ولایت و وصایت امیرالمومنین علی (ع) هستند و ما معتقدیم که در غدیر خم دین اسلام همانگونه که خدا بر رسولش وحی کرد، کامل شد.
آقا تهرانی با اشاره به اینکه پذیرش توحید و یگانگی خداوند نخستین رکن اعتقادی اسلام است، گفت: توحید و یگانگی خداوند مراتب دارد و پذیرش ولایت جزیی از توحید است که آن را را توحید ربوبی گویند، یعنی مسلمان حاکمیت هر شخصی را نمی‌پذیرد و تنها حاکمیت ولایی است که می‌تواند امور مسلمین را در دست بگیرد. 
وی با بیان اینکه برخی مسلمانان فکر می‌کند هر کس حاکمیت را در دست دارد اولی الامر است، تصریح کرد: در اینجا باید پرسید شود که اگر این حاکمیت به زور غصب شده باشد آیا بازهم مشروعیت دارد؟
آقا تهرانی با بیان اینکه در اهل سنت قیام علیه بی عدالتی و ظلم معنایی ندارد و هر کس راس کار قرار گرفت ولی بوده و حاکمیتش مشروع می‌شود، اظهار داشت: مسئله ولایت الهی از مسلمات اعتقادی شیعه است و طی آن هیچ کس نباید به خودش اجازه تصور حاکمیت دهد، مگر این که حکم وی توسط ولی فقیه به او تنفیذ شده باشد.
وی مشکل اصلی ناتمام ماندن قیام‌های منطقه را نداشتن ولی فقیه دانست و اظهار داشت: یکی از الطاف الهی اهل بیت به شیعیان این است که در غیبت امام عصر(عج) حجت را بر ما تمام کرده و گفته‌اند که در زمان غیبت ما ولی فقیه است که می‌تواند ولایت جامعه مسلمین را بر عهده داشته باشد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر تمام مسلمان دنیا می‌دانستند و متوجه می‌شدند که باید ولایت را بپذیرند و در زمان غیبت امام معصوم از ولی فقیه تبعیت کنند، انحراف بینشان ایجاد نمی‌شد و دیکتاتورها را به عنوان رهبران خود بر نمی‌گزیدند که در آخر هم با کشتن آنها از دستشان رها شوند.
آقا تهرانی افزود: اگر مردم مسلمان منطقه که شهادت به وحدانیت خدا و رسالت پیامبر(ص) دادند دست در دست امیرالمونین(ع) و فرزندانشان می‌گذاشتند و می‌دانستند که در زمان غیبت باید به مقام ولایت فقیه دست بدهند و از ایشان راهنمایی بخواهند، این مشکلات را نداشتند.
وی با اشاره به اینکه کسانی که اختلاس می‌کنند خودشان را مدیون 80 میلیون نفر کرده‌اند و در قیامت باید پاسخ تک تک آنها را بدهند، افزود: حال ببینید کسانی که با نپذیرفتن حکم الهی ولایت حضرت علی(ع) این همه مسلمان را از صدر اسلام تا زمان ظهور به انحراف کشیده‌اند جرمشان چه اندازه سنگین است و جواب چه تعداد انسان را باید در قیامت بدهند و چه جایگاهی خواهند داشت.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تا پیش از امام راحل، بحث ولایت فقیه قبل از انقلاب فقط در حد کتاب‌ها مطرح بود و عملاً صحبتی از آن نمی شد و مورد مطالعه قرار نمی‌گرفت، بیان داشت: علت این امر این بود که چیزی در اختیار علما نبود و هیچ کس هم حتی فکر نمی‌کرد که روزی ولایت فقیه بر این کشور حاکم شود تا سال 43 که امام ایستاد و انقلاب کم کم ظهور کرد.
آقاتهرانی ادامه داد: امام راحل در سخنرانی‌ها، کتاب‌ها ونامه‌هایشان بحث ولایت فقیه را مطرح کردند و جوانان ما هم به خوبی ایستادند و از امام حمایت کردند تا جایی که بزرگترین واقعه عصر حاضر یعنی انقلاب اسلامی شکل گرفت و ولایت فقیه در دنیا مطرح شد.
وی افزود: بعد از انقلاب و تثبیت ولایت فقیه در انقلاب اسلامی ایران، دشمن برای مقابله با آن و جلوگیری از نفوذ آن به سایر کشورها، جنگ تحمیلی را علیه ما راه اندازی کرد و جوانان ما با تکیه بر خدا و پیروی از ولایت فقیه با دست خالی در مقابل دشمنان اسلام صف آرایی کردند و با جانفشانی و ایثار مقابل آنها ایستادند و قطره قطره خون خود از مقام ولایت صیانت کردند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت ایران قبل از انقلاب و جنایات آمریکا در تجاوز به مال و ناموس مردم ایران اظهار داشت: وضع امروز ما و قطع شدن دست اجانب از این کشور قطره‌ای از زحمات ولایت فقیه است و اگر کشور در حال حاضر مشکلاتی دارد، ایراد از مسئولین است.  
آقا تهرانی با یادآوری ترور دانشمندان جوان کشورمان توسط آمریکا و منافقین کوردل تصریح کرد: آنها از پیشرفت علمی ما و داستان هسته‌ای ایران می‌ترسند و از شکوفا شدن استعدادهای جوانان کشور واهمه دارند و به همین دلیل با خیال واهی دست به ترور می‌زنند، غافل از اینکه شهادت در مجاهدت به دست می‌آید و ملت ایران ثابت کرده که هر چه فشار، تهدید و ترور علیه این کشور انجام شود، محکم تر و ثابت قدم تر از قبل ایستاده و با جدیت بیشتری در راه رسیدن به آرمان‌های والای نظام و انقلاب تلاش خواهند کرد.
وی تاکید کرد: همه ما موظفیم که برای احیای دین و ارزش‌های اسلامی تلاش کنیم و هر کس در هر پست و مقام و کاری که هست با درست انجام دادن وظیفه‌اش می‌تواند در این جهاد شریک بوده و به آن سرعت بیشتری ببخشد، زیرا در هر زمینه‌ای جهاد معناداراست، به شرطی که جز خدا در نظر نباشد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز در دنیا این احساس بالاست و مسلمانان در حال بیداری هستند و دنیا می‌داند که نام اهل بیت(ع) و ولایت را کشور ما مطرح کرده است و اجر آن متعلق به شهیدان است.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول