اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

قائم‌مقام اداره کل آموزش و پرورش گلستان تاکید کرد:

دستیابی به نسلی فرهیخته با تعامل خانه و مدرسه

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی آموزش و پرورش استان گلستان گفت: دستیابی به نسلی فرهیخته و متعالی تنها با تعامل و همکاری دو نهاد خانه و خانواده محقق می‌شود.

دستیابی به نسلی فرهیخته با تعامل خانه و مدرسه
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین آیت عصر امروز در همایش تجلیل از انجمن اولیا و مربیان مدارس برتر در گرگان اظهار داشت: وظیفه خطیر تعلیم و تربیت در نظام آموزش و پرورش تمام جهان بر عهده مدرسه است اما با توجه به نقش اساسی خانواده در این امر هماهنگی دو نهاد خانواده و مدرسه در زمینه شیوه‌های تربیتی امری است الزامی که موجب ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌های آموزشی و تسریع رشد و تکامل فکری دانش‌آموزان می‌شود که در صورت تضاد و مغایرت این دو کانون تربیتی آثار مخربی پدیدار خواهد شد که می‌تواند جبران ناپذیر باشد.
وی تصریح کرد: انسان‌هایی که در خانواده براساس برنامه‌های تعالی بخش دین و الگوهای سازنده رشد و تربیت یافته‌اند در مسیر پیشرفت و کمال پیشتاز هستند از این رو مسئولان و برنامه‌ریزان تربیتی مقیدند ارزش‌های اسلامی را در سیستم آموزشی پیاده کنند.
قائم مقام اداره کل آموزش و پرورش گلستان همچنین اشاره کرد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران دشمن همواره سعی در تحریف و تخریب فرهنگ اسلامی از طریق ایجاد تزلزل در نهاد خانواده را داشته است از این رو آموزش و پرورش علاوه بر تربیت فرزندان باید با تحکیم روابط خود با نظام خانواده و اطلاع‌رسانی درست جامعه را از حیله دشمن آگاه سازد.
آیت گفت: هدف از برپایی این همایشات و تجلیل از اولیا و مربیان نمونه، معرفی الگو های موفق تربیتی و نشر و گسترش فرهنگ همکاری خانواده با نهاد های آموزشی در جامعه است که به خاطر جبران نقص‌ها و کاستی‌های سیستم آموزشی، شناسایی نیازهای دانش آموزان در محیط خانه و مدرسه و ارائه راهکارهای مناسب تربیتی در پاسخگویی به سوالات این نسل مطلع است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول