اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر آموزش و پرورش کاشان خطاب به فرهنگیان:

دیر آمدن به مدرسه و زود رفتن از مصادیق منکرات است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان خطاب به فرهنگیان، دیر آمدن، زود رفتن، کم‌کاری، برخورد نامناسب با ارباب رجوع و همکاران و یا دانش‌آموزان را از دیگر مصادیق بارز منکرات برشمرد.

دیر آمدن به مدرسه و زود رفتن از مصادیق منکرات است
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حسین حنطه‌ای صبح امروز در جمع مدیران، معاونان و مربیان پرورشی مدارس این شهرستان اظهار داشت: تمام امور جامعه در گرو ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است اما امروز آنگونه که باید و شاید به این واجب الهی توجهی نمی‌شود.
وی افزود: برای اجرای این فریضه الهی در مدارس همیشه با باید و نباید روبرو هستیم بنابراین ضرورت دارد تمام بایدها و نبایدها در مدارس با وجود تمامی سختی‌ها و مشکلات به دانش‌آموزان آموزش داده شود.
مدیر آموزش و پرورش کاشان با اشاره به معطوف شدن نگاه‌ها به حجاب به عنوان امر به معروف و نهی از منکر، حجاب را تنها یکی از موضوعات این بخش دانست.
وی دیر آمدن، زود رفتن، کم‌کاری، برخورد نامناسب با ارباب رجوع و همکاران و یا دانش‌آموزان را نیز از دیگر مصادیق بارز منکرات برشمرد.
حنطه‌ای همچنین با مظلوم خواندن فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر تنها فعالیتی است که برای اجرای آن در نهادها و ادارات هیچ پست و مقامی و هیچگونه ردیف اعتباری برای این فریضه الهی در نظر گرفته نشده‌است.
وی در ادامه از ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی امر به معروف و نهی از منکر توسط وزارت آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش و ابلاغ آن به ادارات آموزش و پرورش شهرستان و مدارس خبر داد و یادآور شد: امیدواریم این فریضه الهی در شوراهای دانش‌آموزی امر به معروف و نهی از منکر، به عنوان یک فریضه واجب الهی دیده شود.
وی بر تشکیل شوراهای دانش‌آموزی امر به معروف و نهی از منکر مدارس تأکید و اظهار داشت: تشکیل این شوراها بدون اجرا و برخورد، هیچ ماهیتی نمی‌تواند داشته باشد.
حنطه‌ای ادامه داد: مدیران مدارس، نماینده معلمان، مشاور مدرسه، یکی از معاونان، یکی از دانش‌آموزان عضو این شوراها هستند.
حنطه‌ای از مدارسی که تاکنون شورای دانش‌آموزی تشکیل نداده‌اند خواست تا برای تشکیل شوراهای دانش‌آموزی در مدارس اهتمام داشته باشند.
وی همچنین از برگزاری سه همایش شورای دانش‌آموزی امر به معروف و نهی از منکر مدارس شهرستان کاشان با حضور اعضای این شوراها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مدیران، معاونان و مربیان پرورشی سه رکن اصلی این فریضه در مدارس هستند که مسئولیت اجرای امر به معروف و نهی از منکر را در مداس بر عهده دارند.
مدیر آموزش و پرورش کاشان تصریح کرد: تشکیل شوراهای دانش‌آموزی امر به معروف و نهی از منکر که پیش از این نیز در پایگاه‌های مدارس فعال بود، امروزه نیز می‌تواند با فعالیت مجدد خود کمک بزرگی به ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در مدارس کند.
حنطه‌ای گفت: طرح تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر دانش‌آموزی در مدارس دستورالعملی برای تشکیل این شورا در مقاطع راهنمایی و دبیرستان به ادارات آموزش و پرورش است. 
به گفته وی در این طرح در هر مدرسه راهنمایی یا دبیرستان یک شورای امر به معروف و نهی از منکر دانش‌آموزی ایجاد می‌شود که دارای چند کمیته از جمله کمیته فرهنگی، تذکر لسانی و آموزشی است که هر کدام از این کمیته‌ها از چند دانش‌آموز مستعد و فعال تشکیل شده و همه کمیته‌ها با هماهنگی یکدیگر طرح تذکر لسانی را در مدرسه اجرا می‌کنند و مصادیق معروف و منکر را شناسایی و به اطلاع تمام دانش‌آموزان می‌رسانند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول