اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس شبکه بهداشت شهرستان دشتستان خبر داد:

اجرای طرح آهن‌یاری در 106 مدرسه در دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت دشتستان از اجرای طرح آهن‌یاری در 106 مدرسه در دشتستان خبر داد.

اجرای طرح آهن‌یاری در 106 مدرسه در دشتستان
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، غلامرضا کهن بعد از ظهر امروز در آیین اجرای طرح آهن‌یاری در مدارس دشتستان اظهار داشت: توجه به سلامتی دانش‌آموزان از مهم‌ترین اولویت‌های شبکه بهداشت دشتستان است و در چند سال گذشته در این راستا اقدامات مهمی انجام گرفته است.
وی افزود: اجرای طرح آهن‌یاری در مدارس در چند سال گذشته به طور منظم در دشتستان اجرا شده و نتایج بسیار خوبی نیز در بر داشته است.
رئیس شبکه بهداشت دشتستان خاطرنشان کرد: این طرح از 15 آبان ماه تا 15 اسفند امسال به مدت 16 هفته برگزار می‌شود که هر هفته یک عدد قرص آهن در روزهای یکشنبه در مدرسه با حضور مربی مربوطه به دانش‌آموزان داده خواهد شد.
کهن تصریح کرد: همچنیین کتاب‌های کمک آموزشی در این زمینه در سال‌های گذشته که شامل کتابچه "کمبود آهن" و "کم‌خونی فقر آهن"، کتاب "تغذیه در سنین مدرسه" ، "چه غذایی بخوریم تا سالم بمانیم" از طرف شبکه بهداشت و درمان دشتستان در اختیار مدیران مدارس قرار گرفت که دانش‌آموزان از آنها استفاده می‌کنند. 
رئیس شبکه بهداشت دشتستان با اشاره به نقش ریزمغذی‌ها و تاثیرات کمبود آنها در بدن انسان گفت: این طرح به دلیل اهمیت بسیار زیاد آن از سال 85 در سراسر مدارس کشور به مرحله اجرا درآمده که تاکنون آموزش و پرورش در اجرای این طرح همکاری لازم را داشته است.
کهن از اجرای طرح آهن‌یاری در 106 مدرسه در دشتستان خبر داد و اذعان داشت: با اجرای این طرح 8981 دانش‌آموز از 106 مدرسه در دشتستان تحت پوشش قرار می‌گیرند که از این تعداد 64 مدرسه راهنمایی دخترانه و 42 مدرسه مقطع متوسطه هستند.
 وی از توزیع بیش از 140 هزار قرص آهن در بین دانش‌آموزان خبر داد و افزود: در سال جاری تعداد 148 هزار قرص آهن در بین دانش‌آموزان دشتستان توزیع می‌شود.
در این مراسم تعدادی از دانش‌آموزان قرص آهن با آب لیمو طبیعی را صرف کردند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول