اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

فرهنگ قرآن زندگی امروزی را باید رنگین کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: شایسته است فرهنگ قرآن و معارف آن به زندگی‌های امروزی رنگ و جلای دیگری ببخشد و به تحکیم آن کمک کند.

فرهنگ قرآن زندگی امروزی را باید رنگین کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در محفل انس با قرآن که در مسجد قدس اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ و معارف قرآن کریم فرهنگ تعالی‌بخش و نجات‌دهنده انسان از گمراهی واقعی است و می‌تواند انسان را به سمت و سوی حقیقتی روشن و پایان‌ناپذیر سوق دهد.
وی جلال و عظمت قرآن کریم را ناشی از مفاهیم و مبانی مطرح شده در آن توصیف کرد و افزود: قرآن کریم امروز به کتاب بیداری تمام امت‌های اسلامی تبدیل شده است که روح و حقیقت جاری در آن می‌تواند بشریت را سیراب کند.
ستوده با اشاره به ارتباط قرآن با ولایت و تمسک به احکام اسلامی تصریح کرد: قرآن کریم به مفاهیمی همچون امامت و ولایت اشاره می‌کند و از آن به عنوان ذخیره ارزشمند، نعمت بی‌پایان و بزرگ برای امت یاد می‌کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تبیین روشن جایگاه ولایت و امامت جامعه را از قرآن کریم یک مسیر تعیین شده حتمی و قطعی یاد کرد و ادامه داد: قرآن کریم کتابی است که تمام مبانی آفرینش و تکمیل بشریت در آن یاد شده و بر تکامل آن تاکید شده است.
در این مراسم معنوی که با حضور قاریان ممتاز کشوری و استانی برگزار شد محمدحسین رضایی، سینا گل‌محمدی از حافظان خردسال قرآن کریم و حمید شاکرنژاد و عبدالحسین محمدپور از حافظان بین‌المللی به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداختند.
به گزارش فارس، در محفل انس با قرآن که در پارس‌آباد و اصلاندوز نیز برگزار شد، جمعی از قاریان ممتاز و بین‌المللی و نونهال قرآن کریم در مسجد جامع پارس‌آباد و اصلاندوز به قرائت آیاتی از قرآن کریم پرداختند.
در این مراسم با شکوه رئیس اداره تبلیغات اسلامی پارس‌آباد در سخنانی به اهمیت و جایگاه قرآن کریم به عنوان کتاب هدایتگر بشریت اشاره کرد و گفت: قرآن کتاب رستگاری است و ظاهر آن نمی‌تواند انسان را به حقیقت معنا راهنمایی کند بلکه درک مفهوم و مقصود آن نجات‌بخش است.
حجت‌الاسلام حسن باقری با اشاره به جایگاه ولایت در قرآن کریم و ابلاغ این اصل از سوی پیامبر اکرم (ص) برای هدایت امت اضافه کرد: ارزش ولایی ولایت در اجتماع و ارتباط آن با توحید، نبوت و وحی است.
وی به تاکید قرآن کریم و کلام الهی در تکمیل رسالت به نبی مکرم اسلام و بیان پیام تاریخی غدیر افزود: وزنه غدیر به قدری سنگین است که تلاش‌های دشمن در 14 قرن گذشته برای به انحراف کشیدن پیام آن که همان روشنگری مسیر ولایت است، به خطا رفته است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی پارس‌آباد ضرورت نگه‌داشتن پیام اصیل غدیر با تکیه بر قرآن و احادیث را ضروری خواند و اظهار داشت: احیای محتوای غدیر برای همیشه دل شیعیان و مسلمانان حقیقی را خشنود و دشمنان را ناکام می‌گذارد و این به عنوان علامتی بزرگ در صفحه تاریخ تشیع نقش بسته و نشان دائمی ولایت است.
در این مراسم نیز علاوه بر قرائت قاریان ممتاز بین‌المللی و حافظان نونهال قرآن کریم مولودی‌خوانی و قرائت شعر برگزار و از حافظان و قاریان قرآن نیز با اهدای جوایزی قدردانی شد.
همزمان با دهه آخر ماه ذیحجه مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان و خانواده‌های نیروی انتظامی نیز در حسینیه ستاد فرماندهی انتظامی استان اردبیل و در رشته‌های قرائت، ترتیل، اذان، حفظ و درک مفاهیم برگزار شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول