اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه طبس بیان کرد:

لزوم بازنگری در همکاری ایران با آژانس اتمی

خبرگزاری فارس: امام جمعه طبس گفت: لازم است مجلس و دولتمردان در نحوه ارتباط و همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تجدیدنظر و بازنگری کنند.

لزوم بازنگری در همکاری ایران با آژانس اتمی
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به گزارش اخیر آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران، این گزارش را پوچ و بی‌اساس دانست و اظهار داشت: متأسفانه آقای آمانو تحت تأثیر آمریکا قرار گرفته و گزارش‌های بی‌پایه و اساس و تکراری ارائه می‌کند، در حالی که استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حق ماست.
وی ادامه داد: ایران اسلامی در استفاده از انرژی هسته‌ای پیشرفت زیادی کرده است و به طور قطع تهدیدات آمریکا و دیگران برای جلوگیری از استفاده ایران از این انرژی هیچ تاثیری نداشته و نخواهد داشت.
خطیب جمعه طبس تصریح کرد: با توجه به عملکرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، لازم است مجلس و دولتمردان درباره ارتباط و همکاری ایران با آژانس تجدیدنظر و بازنگری کنند که البته نمایندگان مجلس این موضوع را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
وی همچنین با اشاره به تحریم اقتصادی علیه ایران، بیان کرد: انقلاب اسلامی باوجود تحریم اقتصادی در طول 32 سال در عرصه‌های مختلف پیروز بوده، و آمریکا و دیگر دشمنان نظام اسلامی بدانند که تنگ‌تر کردن محاصره اقتصادی هیچ تأثیر منفی در پیشرفت کشورمان ندارد.
امام جمعه طبس افزود: امروز بیداری و خیزشی که در کشورهای اسلامی و غیراسلامی به وجود آمده، بدون شک نشان‌دهنده پیروزی فرهنگ انقلاب است.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ضمن گرامیداشت هفته پربرکت بسیج یادآور شد: وجود بسیج که از یادگارهای ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) است چه در بدو تأسیس و چه در امروز و آینده برای کشور لازم و ضروری است و باید این تشکل مقدس روز به روز از نظر مادی و به‌ویژه معنوی تقویت شود.
مهاجریان اضافه کرد: تنها لباس بسیجی پوشیدن و در پایگاه‌های بسیج حضور یافتن ارزش ندارد، بلکه باید روحیه بسیجی در جامعه گسترش یابد.
وی به سخنی از حضرت امام خمینی(ره) درباره بسیج اشاره کرد که فرموده‌اند: «بزرگ‌ترین ساده‌اندیشی چه در زمان جنگ و چه در زمان صلح این است که تصور کنیم جهان‌خواران به‌ویژه آمریکا، از ما و اسلام عزیز دست برداشته‌اند، لحظه‌ای نباید از کید دشمنان غافل بمانیم، در نهاد و سرشت آمریکا کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی(ص) موج می‌زند، باید برای شکستن امواج طوفان‌ها و فتنه‌ها و جلوگیری از سیل آفت‌ها به سلاح پولادین صبر و ایمان مسلح شویم، ملتی که در خط اسلام ناب محمدی(ص) است و مخالف با استکبار و پول‌پرستی و تحجرگرایی و مقدس‌نمایی است باید همه افرادش بسیجی باشند تا فنون نظامی و دفاعی را بدانند، چراکه در هنگامه خطر ملتی سربلند و جاوید است که اکثریت آن آمادگی لازم رزمی را داشته باشد».
خطیب جمعه طبس همچنین به سخن دیگری از حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد که فرموده‌اند:«من دست یکایک شما پیشگامان رهایی (بسیجیان) را می‌بوسم و می‌دانم که اگر مسئولان نظام از شما غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت. غفلت از ایجاد ارتش 20 میلیونی سقوط در دام دو ابرقدرت جهانی را به دنبال خواهد داشت».
وی تصریح کرد: بسیج لشگر مخلص خدا و شجره طیبه است که تنها منحصر به ایران نیست و باید تشکل و تفکر بسیج و بسیجی در سایر کشورهای جهان هم گسترش یابد.
امام جمعه طبس حادثه انفجار در زاغه مهمات یکی از پادگان‌های سپاه و شهادت 17 سپاهی را بسیار تلخ دانست و ضمن گرامیداشت یاد شهدای این حادثه، از مسئولان خواست تا بیشتر توجه و دقت کنند که دیگر این‌گونه حوادث تلخ در کشور اتفاق نیفتد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک پیروزی افتخارآفرین ورزشکاران وزنه‌بردار کشور در مسابقات جهانی، اظهار داشت: افراط و تفریط در هر کاری پسندیده نیست و لازم است بودجه‌ها عادلانه توزیع شود، از جمله باید در میزان جوایز و مبالغ اهدا شده به ورزشکاران تجدیدنظر شود و به عنوان نمونه بهتر است در کنار ورزش به مسابقات قرآنی هم توجه شود.
مهاجریان همچنین ضمن گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان خاطرنشان کرد: خانواده بنیان اولیه زندگی اجتماعی است که اگر انتخاب همسر و تشکیل خانواده براساس تقوا و دستورات و معیارهای اسلام انجام شود، زندگی بسیار شیرین و بابرکت بوده و فرزندان خوبی تحویل جامعه خواهد داد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول