اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با حضور مسئولان کهگیلویه و بویراحمد؛

کلنگ فاز دوم پروژه گازرسانی کاکان به زمین زده شد

خبرگزاری فارس: عملیات اجرایی فاز دوم طرح گازرسانی به 14 روستای کاکان در بویراحمد با اجرای مراسم نمادین کلنگ‌زنی آغاز شد.

کلنگ فاز دوم پروژه گازرسانی کاکان به زمین زده شد
 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عملیات اجرایی فاز دوم طرح گازرسانی به 14 روستای کاکان در بویراحمد با اجرای مراسم نمادین کلنگ‌زنی آغاز شد و در این مراسم  فرماندار بویراحمد، مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان و اهالی روستاهای کاکان حضور داشتند.
فرماندار بویراحمد در این آیین با تقدیر از عملکرد شرکت گاز این استان و تلاش‌های کارکنان این شرکت در راه خدمت‌رسانی به مردم به خصوص در روستاها گفت: با اتمام این طرح و رسیدن گاز به خانه‌های مردم در این منطقه کوهستانی و جنگلی، از قطع بی‌رویه درختان جنگلی کاسته ‌می‌شود و پوشش زیبای جنگلی این منطقه حفظ خواهد شد.
پرویز رضایی گازرسانی در این دولت به روستاها را یکی از کارهای بزرگ دانست و گفت: در طول دولت‌های نهم و دهم به اندازه سال‌های متمادی به روستاها و مناطق محروم گازرسانی شد.
مدیر عامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه این طرح در فاز دوم با اجرای 9 هزار و 140 متر خط تغذیه و 8 اینچ اجرایی خواهد شد، بیان کرد: اعتبار اختصاص یافته در این فاز حدود 8 میلیارد و 300 میلیون ریال است.
هوشنگ صیدالی افزود: پروژه گازرسانی به مجموعه روستاهای کاکان به دلیل بعد مسافت و سختی‌های مسیر و کوهستانی و جنگلی بودن معبر آن در سه فاز متفاوت طراحی شده است.
این مسئول ابراز داشت: فاز نخست آن با اجرای 5 هزار و 600 متر خط تغذیه 8 اینچ و هزینه 3 میلیارد و 800 میلیون ریال به اتمام رسیده که با توجه به حساسیت سازمان‌های محیط زیست و منابع طبیعی با اندکی تاخیر مواجه شده است.
صیدالی تصریح کرد: برآورد کل پروژه در سه طرح حدود 28 میلیارد ریال است که امیدواریم در تابستان 91 به بهره‌برداری برسد.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر چند اجرای این پروژه به‌دلیل مسیر خاص آن با سختی‌های فراوان همراه است اما با اتمام پروژه حدود 2هزار و 300 نفر زیر پوشش گاز طبیعی قرار خواهند گرفت.  
وی ابراز امیدواری کرد که با گازدار شدن مردم این روستاها و استفاده از این سوخت پاک، گام مهمی در حفظ جنگل‌های کم نظیر استان کهگیلویه و بویراحمد در این منطقه برداشته شود و شاهد کاهش قطع درختان جنگلی باشیم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول