اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

به‌رغم آغاز فصل سرما و مصوبه سه ساله؛

شرکت گاز به کانون عشایر گل‌افشان گازرسانی نمی‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایر استان اصفهان گفت: به رغم آغاز فصل سرما و مصوبه سه ساله شورای اداری عشایر استان اصفهان، شرکت گاز این استان به کانون عشایر گل‌افشان با 350 خانوار ساکن گازرسانی نمی‌کند.

شرکت گاز به کانون عشایر گل‌افشان گازرسانی نمی‌کند
اصغر مرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه با آغاز فصل سرما در کشور و همچنین در استان اصفهان گازرسانی به چادرهای عشایر انجام می‌شود، اظهار داشت: البته عشایر کوچ‌رو از استان اصفهان خارج شده‌اند.
وی در ادامه از ورود عشایر کوچ ‌رو عرب به استان اصفهان در ابتدای آذرماه سال‌جاری خبر داد و افزود: سوخت مورد نیاز این دسته از عشایر از طریق نفت تامین می‌شود.
مدیرکل امور عشایر استان اصفهان تصریح کرد: یک دسته از عشایر عرب در حال حاضر به استان وارد می‌شوند.
این مسئول با بیان اینکه بیشتر این عشایر چوپان‌ها هستند، ابراز داشت: میزان سوخت مورد نیاز این عشایر چندان زیاد نیست چرا که این دسته در قالب خانواده وارد استان نمی‌شوند.
مرادی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در سوخت‌رسانی به عشایر وجود دارد در مورد عدم گازرسانی به کانون توسعه عشایر گل‌افشان است.
وی با انتقاد از اینکه حدود سه سال از مصوبه شورای عشایر استان اصفهان در مورد گازرسانی به این کانون می‌گذرد، بیان داشت: با تمامی پیگیری‌ها و صحبت‌هایی که با آقای طغیانی مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان و بهروز جعفری نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی داشتم، هنوز این مشکل برطرف نشده است.
مدیرکل امور عشایر استان اصفهان ادامه داد: هم‌اکنون 350 خانوار در کانون توسعه عشایر گل‌افشان زندگی می‌کنند که برای تامین سوخت مورد نیاز آنها در زمستان اداره امور عشایر مجبور به توزیع نفت است.
وی با اشاره به اینکه مسئولان گاز استان اصفهان دلیل اجرایی نکردن این مصوبه را مسافت طولانی انشعاب تا کانون گل‌افشان عنوان می‌کنند، گفت: گازرسانی به این کانون در هر حال مصوبه شورای اداری عشایر استان است که شرکت گاز موظف به اجرای آن است.
مرادی در ادامه تصریح کرد: اداره امور عشایر استان اصفهان با بودجه محدود یک میلیارد تومانی خود نمی‌تواند برای اجرای تمام مصوبات هزینه کند و در عین حال اجرای این مصوبات جزو وظایف امور عشایر نیز نیست.
این مسئول گفت: با عدم گازرسانی به کانون توسعه گل‌افشان خانواده‌های عشایر مجبور به خرید سوخت نفت به صورت آزاد هستند که به طبع با توجه به آغاز فصل سرما هزینه‌های آنها را افزایش می‌دهد.
مدیرکل امور عشایر استان اصفهان اذعان داشت: باید از مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در مورد عدم اجرایی شدن این مصوبه برای سه سال پیاپی سوال کرد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول