اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار نکا:

1330 فرصت شغلی در سامانه رصد از نکا ثبت شد/26 درصد تعهد ایجاد اشتغال در نکا انجام شد

خبرگزاری فارس: فرماندار نکا گت: از ابتدای سال تا نیمه اول آبان ماه در حدود یک هزار و 330 فرصت شغلی در سامانه رصد (اشتغال) از نکا ثبت شد.

1330 فرصت شغلی در سامانه رصد از نکا ثبت شد/26 درصد تعهد ایجاد اشتغال در نکا انجام شد
رضا آزادی کناری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: ایجاد مشاغل خانگی نیز از جمله دغدغه‌های دولت است که باید در مسیر درست انجام شود.
وی ابراز داشت: در این راستا در شهرستان نکا  فنی و حرفه‌ای 407 شغل، میراث فرهنگی و گردشگری 20 شغل، جهاد کشاورزی یک هزار و 67 شغل، بهزیستی 70 شغل و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز 300 شغل تعریف و به استان ارائه کرده که  در حال بررسی است.
فرماندار نکا سهمیه اشتغال در نظر گرفته شده برای این شهرستان را 4 هزار و 977 نفر اعلام و تصریح کرد: از ابتدای سال 90 تا هفت آبان ، یک‌هزار و 328 فرصت شغلی نکا در سامانه رصد به ثبت رسیده است.
 
* 26 درصد تعهد ایجاد اشتغال در نکا انجام شد
آزادی‌کناری با انتقاد از سهم در نظر گرفته شده توسط استان برای شهرستان، یادآور شد: تاکنون  26 درصد تعهدات خود را در شهرستان انجام داده‌ایم  و سهم در نظر گرفته شده برای شهرستان متناسب با اعتبارات اختصاص یافته و بودجه نیست.
وی گفت: این رقم در واقع باید 3 هزار و 677 سهم باشد که در حال حاضر 4 هزار و 977 سهم اعلام شده است.
وی با اشاره به تعداد بیکاران نکا عنوان کرد: تاکنون 6 هزار و 43 بیکار جویای کار در موسسه کاریابی نکا ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 3 هزار و 789 نفر مرد و 2 هزار و 254 نفر زن هستند.
آزادی‌کناری ایجاد اشتغال باید متناسب با نیازسنجی مناطق را از مهمترین اولویت‌های منطقه اعلام کرد و گفت: اگر مدیران، مردم  و بخش‌های خصوصی  براساس نیاز منطقه شغل تعریف و ایجاد کنند، شاهد رشد قابل توجهی در اشتغال هستیم.
این مسئول ادامه داد: باید دغدغه اشتغال برای جوانان در اولویت برنامه‌ها باشد و در این راستا باید با ایجاد و تدوین برنامه دراز مدت در این رابطه چاره‌اندیشی شود.
فرماندار نکا با اعلام اینکه کاهش بیکاری مهمترین عامل در افزایش ضریب سلامت جامعه است، خاطر‌نشان کرد: هر چه جامعه از کار و تلاش بیشتری برخوردار باشد میزان خسارات و ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.
وی اذعان داشت: مسئولان باید با نگاه تیزبین خود به ‌طور جدی به این امر همت گمارند و نقش مهمی را در اشتغال منطقه ایفا کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول