اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مسئول امور حجاج مدیریت حج و زیارت زنجان‌:

حجاج زنجانی از 26 آبان وارد کشور می‌شوند

خبرگزاری فارس: مسئول امور حجاج و زائران مدیریت حج و زیارت زنجان‌ گفت: زمان آغاز ورود حجاج زنجانی به کشور 26 آبان است.

حجاج زنجانی از 26 آبان وارد کشور می‌شوند
عبدالحمید عالی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: زائر ابهری که از استان زنجان به حج مشرفت شده بود، هفته گذشته بر اثر عارضه سکته قلبی در مکه در گذشت.
وی با بیان اینکه با توجه به آمار بالای کهنسالان در حج امسال این امر پیش‌بینی می‌شد، تصریح کرد: خوشبختانه مشکلی در این راستا به وجود نیامده و فقط فوت این زائر ابهری گزارش شده است.
مسئول امور حجاج و زائران مدیریت حج و زیارت زنجان‌ با بیان اینکه دفن این حاجی بستگی به نظر وراث دارد، افزود: تا کنون محل دفن وی مشخص نشده و خبری در این خصوص گزارش نشده است.
وی با اشاره به اینکه قبل از اعزام زائران به عربستان همه موارد پزشکی و آزمایشات بر روی افراد انجام می‌شود، یادآور شد: این نوع حوادث در حج غیر‌ قابل پیش‌بینی است و ممکن است افراد به دلایل مختلف در حج فوت کنند.
عالی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده زائران زنجانی در مکه و مدینه هیچ مشکلی نداشته و اکنون در سلامت کامل به سر می‌برند.
وی با بیان اینکه تا کنون موردی از بستری شده حاجیان زنجان مشاهده نشده است، بیان کرد: در صورت بروز بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی نیز پزشک همراه حاجیان به نحو مطلوبی مراقبت‌های لازم را به عمل می‌آورد.
مسئول امور حجاج و زائران مدیریت حج و زیارت زنجان‌ با اشاره به اینکه آمار زائران مسن استان زنجان در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است، یادآور شد: با این وجود تا کنون مشکلی برای حجاج زنجانی به وجود نیامده و خوشبختانه حاجیان زنجانی در سلامت هستند.
وی تصریح کرد: حاجیان زنجانی از 26 آبان ماه سال جاری از عربستان به سوی میهن پرواز می‌کنند.
عالی با اشاره به اینکه تاخیری در اعزام زائران به حج وجود نداشت، گفت: امیدواریم در بازگشت از حج نیز تاخیری در بازگشت زائران به وجود نیاید.
وی با بیان اینکه حجاج زنجانی تا کنون با مشکلی مواجه نبوده‌اند، تصریح کرد: حجاج زنجانی تا 11 آذرماه سال جاری به استان باز می‌گردند.
مسئول امور حجاج و زائران مدیریت حج و زیارت زنجان با اشاره به اینکه پروازهای حجاج به صورت مستقیم از زنجان صورت نگرفته است، بیان کرد: در سال جاری یک‌هزار و 561 نفر با همه عوامل و مدیران کاروان‌ها به حج تمتع مشرف شده‌اند.
وی گفت: در سال جاری تعداد حجاج زنجانی یک‌‌هزار و 461 نفر در قالب 9 کاروان است که پنج کاروان مدینه قبل و چهار کاروان مدینه بعد به حج تمتع اعزام شده‌اند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول