اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یک سال؛

هزینه واقعی خدمات به هر شهروند 100 هزار تومان است

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 9 مشهد گفت: اگر بخواهیم هزینه‌های واقعی ارائه خدمات را از شهروندان اخذ کنیم، سالانه باید هر نفر 100 هزار تومان بابت ارائه خدمات موجود پرداخت کند.

هزینه واقعی خدمات به هر شهروند 100 هزار تومان است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن گلمشکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فراز و نشیب‌های اقتصادی اخیر هیچ تاثیری در فعالیت‌های شهرداری نداشته است که نمونه بارز آن انجام و اجرای پروژه‌های عمرانی بدون حتی یک ساعت تعطیلی است.
وی اجرای پروژه‌های عمرانی و ارائه خدمات مطلوب شهری به شهرودندان را نیازمند مشارکت آنها دانست و افزود: با وجود همه مسائل و مشکلات مالی، شهرداری مشهد همواره خدمت رسان و پاسخگوی نیازهای شهری شهروندان و زائران بوده است.
وی اظهار داشت: بیش از 320 هزار نفر در وسعتی بالغ بر سه هزار و 200 هکتار در منطقه 9 سکونت دارند که وجود مراکز علمی مهم همچون دانشگاه فروسی و دانشکده شهید منتظری و همچنین وجود پارک‌های بزرگ شهر مشهد در منطقه 9، دو شاخصه مهم این منطقه است.
گلمشکی افزود : پارک بزرگ خورشید با وسعت 400 هکتار در اراضی کوهستانی این منطقه قرار دارد که با توجه به شرایط کوهستانی قسمتی از اراضی این منطقه، وجود چنین پارکی در انحصار منطقه 9 است.
وی منطقه 9 را پر ظرفیت‌ترین حوزه شهر سازی مشهد دانست و اظهار داشت: بیش از دو سوم منطقه از شرایط بلند مرتبه‌سازی برخوردار است که رشد مسکن با استانداردهای موجود نیز در این منطقه افزایش خوبی داشته است.
شهردار منطقه 9 در ادامه احداث بولوار شهید فکوری را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری عنوان کرد و گفت: با افتتاح این پروژه بار ترافیکی بولوار وکیل آباد و پیروزی به صورت قابل توجهی کاهش یافته که در وقت و هزینه سوخت شهروندان نیز نقش موثری داشته است.
گلمشکی با اشاره به تداخل انتهای بلوار شهید فکوری با مجموعه نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی اختیارات لازم برای صلح‌نامه با ما را ندارد و هنوز در این باره جواب قطعی به ما نداده‌، حتی شهرداری امتیازات خاصی را در نظر گرفته تا زودتر به نتیجه برسیم اما نیروی انتظامی تمام تصمیم گیری‌ها را منوط به تهران دانسته است.
وی افزود: طرحی را در بحث شورای ترافیک شهرستان مشهد ارائه کردیم که تصویب شد و بر اساس آن قرار است انتهای بلوار شهید فکوری، میدان جوان شود و شهروندانی که قصد دارند به طرف شمال، شرق و جنوب شرقی مشهد بروند از مسیر میدان جوان تا میدان جهاد استفاده کنند؛ همچنین 45 متری بلوار زکریا را هم در دستور کار داریم که اگر این دسترسی‌ها انجام شود دیگر لازم نیست که مستقیما به بزرگراه شهید کلانتری وارد شوند که هم در زمان صرفه‌جویی می‌شود و هم راه کوتاه‌تر می‌شود و کم هزینه‌تر خواهد بود و از بار این بزرگراه نیز کم می‌شود.
گل‌مشکی در رابطه با مشکل سرافرازان 13و گاز رسانی در این منطقه تصریح کرد: قسمتی از این زمین‌ها از آن منابع طبیعی بوده و قسمتی دیگر از آن دو مالک بوده که زمین‌های خود را به صورت قول نامه ای فروخته‌اند و خانه‌هایی که آنجا ساخته شده است از لحاظ قانونی پایانه کار اخذ نکرده اند. 
شهردار منطقه 9 مشهد افزود: به تعدادی از خانه‌ها که قول‌نامه داشته اند با اخذ تعهد محضری حکم پایانه کار داده شد و از حدود 35 خانه که تاکنون ساخته شده جریمه‌های همراه با تقسیط قرار داده ایم که کسانی که تا 15 میلیون جریمه دارند تا 36 ماه این مبلغ را باید به شهرداری پرداخت کنند. 
گل‌مشکی اظهار داشت: افرادی هم که جریمه‌های ساخت و سازشان از 15 میلیون بالا است 20 درصد از جریمه را نقدی و مابقی را به صورت اقساط 36 ماهه باید پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه جمع‌آوری و دفن هر کیلو زباله 330 ریال است افزود: هر شهروند روزانه حداقل 500 گرم زباله تولید می‌کند و با توجه به جمعیت 320 هزار نفری این منطقه، روزانه بیش از 1.5تن زباله تولید می‌شود که نیازمند هزینه‌های سنگینی برای جمع‌آوری و دفن آن است.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول