اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

800 هزار دیابتی در شهر اصفهان زندگی می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشتی استان اصفهان گفت: 800 هزار نفر بیمار مبتلا به دیابت در شهر اصفهان زندگی می‌کنند.

800 هزار دیابتی در شهر اصفهان زندگی می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کمال حیدری پیش‌ازظهر امروز در همایش یک ‌روزه آموزش و پیشگیری، اتحادی جهانی در مقابله با دیابت که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و با حضور جمعی از بیماران مبتلا به دیابت برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌هایی که در سال‌جاری در ارتباط با آموزش و پیشگیری از دیابت در نظر گرفته شده‌ در مقایسه با سال پیش یک گام به جلوتر گذاشته است.
وی در ادامه با ابراز امیدواری از تهیه ساز و کارهای مناسب برای تحقق شعار امسال روز جهانی دیابت افزود: مقابله و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر از طریق آموزش از تاکیدات ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشتی استان اصفهان تصریح کرد: کنترل از این شیوه زندگی که مردم امروزه با آن سر و کار دارند را از جمله تهدیداتی است که بروز و ابتلای بیشتر به بیماری دیابت در کشور ما را افزایش داده است.
وی با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت پیش‌بینی کرده است در سال 2025 آمار رشد بیماری‌های غیرواگیر در دنیا به 117درصد افزایش می‌یابد، اظهار داشت: در کشورهای توسعه یافته و به ویژه در ایران با همکاری بین بخشی افزایش مبتلایان به این نوع بیماری‌ها سیر نزولی داشته است.
حیدری به خدمات بخش خصوصی، خیریه‌ها و مراکز دولتی در زمینه بهداشت و درمان در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: در استان اصفهان بیش از یک‌صد خیریه بهداشتی و سلامت وجود دارد.
وی با بیان اینکه تمام بخش‌های مرتبط با امر سلامت باید از اقدامات روتین پرهیز و به سمت افزایش سلامت روزانه مردم باشند، گفت: بخش خصوصی به این نیاز جامعه تا حدودی رسیدگی کرده است و با تغییر شیوه زندگی مردم اقداماتی در راستای سلامت مردم برداشته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشتی استان اصفهان افزود: در اصفهان 27 مرکز با عنوان مرکز سلامت فعالیت می‌کنند که 10 مورد از آنها دولتی و مابقی خصوصی و یا خیریه‌ها هستند.
وی با اشاره به اینکه هماهنگی آموزشی در بین کارکنان از دیگر اقدامات لازم در این زمینه بود که تا اندازه‌ای اجرایی شده است، گفت: تاکنون 400 نفز از کارکنان مراکز سلامت و بهداشتی تحت آموزش قرار گرفته‌اند که هم‌اکنون در این مراکز مشغول به فعالیت هستند.
حیدری در ادامه به افزایش مراکز بهداشتی و سلامت در شهر اصفهان به 40 مورد خبر داد و افزود: این مراکز با همکاری خیریه‌ها، بخش خصوصی و ظرفیت‌های بخش دولتی راه‌اندازی می‌شوند.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون در اصفهان هفت تا 10درصد افراد بالای سن 30 سال مبتلا به بیماری دیابت هستند، اظهار داشت: این آمار مطابق با ابتلای 800هزار نفر در شهر اصفهان به این بیماری است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشتی استان اصفهان ادامه داد: مهم‌ترین نکته در مورد بیماران دیابتی تکریم و اغنای آموزشی آنها از سوی مراکز بهداشتی و سلامت است.
وی در پایان به لزوم استقرار آموزش‌های ضروری در این زمینه در دروس دانشجویان اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت این مسئله با دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان دروسی در زمینه مسائل آموزشی در واحدهای دانشجویان قرار داده شده است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول