اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معادل 15 درصد درآمد نفتی صرف اعتیاد می‌شود؛

رشید: اعتیاد سالانه 3 میلیارد دلار به کشور ضرر می‌زند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه معضل اعتیاد سالانه 3 میلیارد دلار به کشور ضرر می‌رساند، گفت: این میزان معادل 15 درصد درآمد نفتی کشور در شرایط عادی است.

رشید: اعتیاد سالانه 3 میلیارد دلار به کشور ضرر می‌زند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید پیش از ظهر امروز در همایش پیشگیری، جامعه سالم عاری از اعتیاد در خراسان جنوبی با اشاره به سه بحران جهانی اظهار داشت: فقر، رشد جمعیت و نابودی محیط زیست و تهدیدات هسته‌ای جزو سه بحران اصلی در جهان نام برده می‌شوند.
وی مواد مخدر را با عنوان چهارمین بحران جهانی در دنیا دانست و تصریح کرد: بحران مواد مخدر به عنوان بحران چهارم بزرگترین شوک هزاره سوم تلقی می‌شود.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به جمعیت جوان کشور افزود: بیش از 40 میلیون جوان در سطح کشور وجود دارند که در این زمینه از جوان‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شویم بنابراین شیوع مصرف مواد مخدر با این شرایط از این منظر یک بحران فراگیر علیه امنیت ملی کشور محسوب می‌شود.
رشید با بیان اینکه جوان بودن جامعه یک فرصت است، گفت: اما این امر جهات مختلف و متنوعی دارد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی موفقیت‌های بسیار زیادی در بحث انرژی هسته‌ای، المپیادهای مختلف جهانی، تسخیر فضا، تکنولوژی‌های جدید دفاعی، اقتصادی، فرهنگی را توسط جوانان برومند ایران اسلامی صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: امروز جوانان ایران اسلامی یک فرصت بی بدیل برای جامعه اسلامی هستند بنابراین باید در این راستا برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مناسبی را برای قشر جوان داشته باشیم.
 استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز شیوع مصرف مواد مخدر در اشکال جدید یکی از اهداف شوم دشمنان علیه نظام اسلامی است، اذعان داشت: در جهان سوم و خاورمیانه و در رأس منطقه خاورمیانه کشور جمهوری اسلامی ایران هدف اصلی دشمن برای مبارزه با هویت دینی و ملی ایران است.
رشید با اشاره به اینکه دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد، ادامه داد: بنابراین باید در این راستا مقابله جدی در بحث مواد مخدر در سطح جامعه انجام گیرد.
وی توزیع مواد مخدر و انحراف جوانان را یکی از اهداف دشمنان دانست و گفت: امروز دشمن با استفاده از جنگ نرم خود برای مقابله با جوانان هوشمند ایران اسلامی استفاده می‌کند.
استاندار خراسان جنوبی هزینه اعتیاد در کشور را 3 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: این میزان معادل 15 درصد درآمد نفتی کشور در شرایط عادی است که بر این اساس هزینه هر معتاد 4 دلار است که اگر درآمد سرانه هر ایرانی را محاسبه کنیم 4 برابر یک فرد سالم است.
رشید با بیان اینکه سالانه 400 هزار نفر برای ترک اعتیاد به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: بسیاری از این افراد بعد از ترک اجباری و سلامت خود دوباره به مواد مخدر روی می‌آورند.
 وی بیکاری، فقر مالی و فرهنگی و عدم پذیرش فرد بهبود یافته ازسوی جامعه را از عمده‌ترین دلایل افزایش دوباره افراد به مواد مخدر دانست و یادآورشد: بنابراین در راستای بهبود و سلامت این افراد باید نخست بیکاری را حل و سپس در اشتغال به کسانی که معتاد بوده و سلامتی خود را بهبود یافته‌اند اولویت دهیم.
استاندار خراسان جنوبی تقویت بنیه‌های فرهنگی و ایجاد اشتغال را گامی مؤثر در پیشگیری از اعتیاد دانست و ادامه داد: باید شیوه‌های جدید مواد مخدر صنعتی را توجه داشته باشیم.
رشید نقش صداو سیما و رسانه‌ها را در پیشگیری از اعتیاد مؤثر دانست و اذعان اشت: رسانه‌ها و صدا سیما می‌توانند با ارائه تولیدات رسانه‌ای در پیشگیری از اعتیاد نقش مؤثری را ایفا کنند.
وی گفت: باید 40 درصد جمعیت معتادان استان تا پایان برنامه پنجم توسعه بر اساس سند جامع پیشگیری از طریق مراکز ترک اعتیاد ساماندهی شوند.
استاندار خراسان جنوبی بر اجرای طرح توانمندسازی معتادان در سطح استان تأکید کرد و اظهار داشت: این طرح می‌تواند به عنوان پایلوت در خراسان جنوبی برگزار و برای اجرا در سراسر کشور الگو باشد.
رشید استان خراسان جنوبی در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را سرآمد دانست و یادآور شد: در شش ماه نخست امسال 17 تن مواد مخدر توسط نیروی انتظامی استان کشف شده است.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول