اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار نمین:

آگاه‌سازی اصل نخست در پیشگیری از اعتیاد است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نمین گفت: آگاه‌سازی اصل اول در موضوع پیشگیری از اعتیاد است که اگر به معنای حقیقی مورد دقت و توجه قرار گیرد آسیب‌های اجتماعی نیز تقلیل می‌یابد.

آگاه‌سازی اصل نخست در پیشگیری از اعتیاد است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدتقی دریتیم عصر امروز در جلسه کمیته مبارزه با مواد مخدر شهرستان نمین اظهار داشت: ما در کنار آگاه‌سازی مردم از آسیب‌های اعتیاد باید به امر پیشگیری و پیش‌بینی نیز توجه جدی داشته باشیم تا از ابتلای برخی از افراد جامعه به دام اعتیاد جلوگیری کنیم.
وی تصریح کرد: ما در ترک اعتیاد در کنار تهیه و تولید فیلم‌های آموزشی از طریق رسانه‌های مختلف باید به ظرفیت خوب مراکز فرهنگی نیز توجه کنیم چرا که اگر اصل فرهنگسازی و آگاهی‌سازی مورد دقت قرار نگیرد، هرگز نمی‌توانیم موفقیتی را در این حوزه به دست آوریم.
دریتیم تشدید کنترل محورهای مواصلاتی منطقه به ویژه تلاش نیروی انتظامی را در مقابله عملی با توزیع‌کنندگان مواد مخدر را خاطر نشان کرد و افزود: گاه ناآگاهی خانواده‌ها و عموم مردم به مشکلات این حوزه دامن می‌زند اما اگر مراقبتی را نداشته باشیم، هرگز نمی‌توانیم در امر مبارزه و مقابله با این پدیده خانمان‌سوز موفق عمل کنیم.
به گزارش فارس، فرماندار نمین نبود آگاهی‌های کافی در بین مردم، ضعیف بودن میزان مطالعه در جامعه، کمبود مراکز تفریحی و فرهنگی و هنری را از مهم‌ترین عوامل مؤثر در روی آوردن مردم به ویژه جوانان به پدیده شوم مواد مخدر در مناطق مختلف اعلام کرد.
این مسئول همچنین بر آگاه‌سازی و تبیین روشنگری دانش‌آموزان از آسیب‌های مصرف مواد مخدر از طریق امور تربیتی و نهادهای دیگر فرهنگی و آموزشی تاکید کرد.

*تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی نگران‌کننده است؛

به گزارش فارس، در این جلسه یکی از کارشناسان پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان اردبیل تغییر شیوه مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی را بسیار نگران‌کننده توصیف کرد.
ابوالفضل کبیری تصریح کرد: این الگوی مصرف بسیار خطرناک است و آموزش مهارت‌های زندگی در پیشگیری از اعتیاد بسیار تأثیرگذار و اثربخش می‌باشد.
وی در ادامه سخنان خود تقویت باورهای دینی و اجتماعی و حضور پررنگ نهادهای غیردولتی را در پیشگیری از اعتیاد مهم و اساسی توصیف کرد و از آموزش و پرورش خواست مهارت دانش‌آموزان را در پیشگیری از این پدیده خانمان‌سوز در اولویت قرار دهد.
به گزارش فارس، فرمانده انتظامی شهرستان نمین نیز از دستگیری 25 نفر در یک ماه گذشته در این شهرستان و کشف 1.5 کیلوگرم مواد مخدر در نمین خبر داد.
رسول سلحشور خاطر نشان کرد: با پیگیری‌ها و مراقبت‌های لازم اجازه نمی‌دهیم سوداگران مرگ زمینه ناامنی اجتماعی را در این شهرستان مرزی فراهم کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول