اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون آموزش و پرورش کردستان:

6 طرح پیشگیری از اعتیاد در مدارس کردستان در حال اجرا‌ست

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش کردستان از اجرای شش طرح پیشگیری از اعتیاد در مدارس این استان خبر داد.

6 طرح پیشگیری از اعتیاد در مدارس کردستان در حال اجرا‌ست
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سالار عرفانی‌نسب بعد از ظهر امروز در همایشی با عنوان جامعه سالم عاری از اعتیاد که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: تمام تلاش آموزش ‌و پرورش حفاظت و صیانت از سرمایه‌های ارزشمند آینده کشور است تا نسلی نیرومند و ماهر را به جامعه اسلامی تحویل دهد.
وی بحث اعتیاد را یکی از آسیب‌های اجتماعی تهدیدکننده امروز جامعه عنوان کرد و افزود: آموزش ‌و پرورش در حال دنبال کردن و پیگیری راهکارهایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد است.
وی با بیان اینکه سوء مصرف مواد مخدر از مهم‌ترین مشکل ما در عصر حاضر است، ادامه داد: سازمان ملل متحد در کنار سه بحران سلاح‌های شیمیایی، رشد جمعیت و آلودگی محیط زیست، قرص‌های روان‌گردان را نیز به عنوان یکی دیگر از بحران‌های مهم معرفی کرده است.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش کردستان گفت: غم انگیزترین تراژدی که امروز انسان معاصر با آن روبرو شده، اعتیاد به مواد مخدر است.
عرفانی‌نسب خاطرنشان کرد: متاسفانه در خیلی از موارد جوانان عصر حاضر برای فرار از ناملایمات اجتماعی به مواد مخدر پناه می‌برند.
 وی در ادامه افزود: پناه بردن به مسئله‌ای که ویرانگر خانواده‌ها و اجتماع بوده به کارسازترین و مقوی‌ترین شیوه و روش استعمارگران و دشمنان این مرز و بوم تبدیل شده است.
وی تصریح کرد: قدرت تفکر، خلاقیت، ابتکار، سازندگی، عزت و غیرت و هویت از قشر جوان و نوجوان مبتلا به مواد افیونی گرفته شده و حتی بنیان‌های خانوادگی و اعتقادات دینی را سست و در معرض نابودی قرارمی‌دهد.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه مدارس در کاهش آسیب‌های اجتماعی بویژه مبارزه با مواد مخدر جایگاه ویژه و تعیین شده‌ای دارد، گفت: دوران مدرسه سال‌های شکوفایی و تکمیل شخصیت دانش‌آموزان و زمانی برای کسب دانش و مهارت‌های مختلف است.
عرفانی‌نسب ادامه داد: با توجه به اینکه مدارس مکانی برای برقراری ارتباط با قشر زیادی است از آن می‌توان به عنوان یک فرصت برای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه استفاده کنیم.
وی از اجرای شش طرح و برنامه پیشگیری از اعتیاد در مدارس سطح استان خبرداد و عنوان کرد: طرح پیشگیری مدرسه محور در مدارس ابتدایی، طرح مهارت‌های زندگی در مدارس راهنمایی، طرح مروج سلامت در مدارس متوسطه، اجرای آموزش‌های پیگیری برای خانواده‌ها با عنوان والدین هوشیار، اجرای طرح آموزش کارکنان کلیدی و اجرای طرح آموزش مسئولان و کارکنان هم‌اکنون در حا اجرا است.
وی اظهار داشت: توجه به برنامه‌های آموزشی با رویکرد آموزش مهارت‌های زندگی در زمینه‌های مختلف حل مسئله‌، قدرت تصمیم گیری، تفکر و خلاقیت و مقاومت در برابر خواسته‌های نامشروع دیگران از اهداف اساسی آموزش وپرورش است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول