اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان:

آیین‌نامه نظام آموزش مهارت و فناوری ابلاغ شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان از تصویب و ابلاغ آیین‌نامه جدید نظام آموزش مهارت و فناوری خبر داد.

آیین‌نامه نظام آموزش مهارت و فناوری ابلاغ شد
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رسول شمشادی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه مذکور اظهار داشت: آیین‌نامه نظام آموزش مهارت و فناوری به منظور تامین نیاز حوزه‌های مختلف شغلی و هدایت نیروی کار بر اساس ظرفیت‌ها و نیازهای بخش‌های متفاوت تصویب و ابلاغ شده است.
وی، به‌هنگام کردن مهارت‌های شغلی و افزایش بهره‌وری در تمام سطوح تحصیلی مهارتی و فنی را از دیگر اهداف تصویب و ابلاغ آیین‌نامه مذکور ذکر کرد.
این مسئول ادامه داد: دوره‌های آموزش مهارت و فناوری در بخش‌های مختلف شامل دولتی و خصوصی و به صورت حضوری و غیر حضوری و الکترونیک طراحی و اجرا می‌شود.
به گفته وی، متقاضیان این آموزش‌ها پس از گذراندن مراحل نظری، بخش مهارتی دوره را در محیط کار واقعی و یا شبیه‌سازی شده زیر نظر مدرسانی که از بین متخصصان مجرب انتخاب می‌شوند، طی می‌کنند.
شمشادی خاطرنشان کرد: بررسی‌های به عمل آمده در دولت پیرامون موضوع اشتغال در کشور نشان داده است که بسیاری از نیروهای جویای کار از مهارت لازم برای تصدی مشاغل مختلف برخوردار نیستند و جای خالی مرکزی برای بهسازی مهارت‌آموزی و ساماندهی منابع انسانی جویای کار به شدت احساس می‌شود.
وی با بیان اینکه در آینده فضای مهارت‌آموزی و کارجویی در کشور به همین طرف مهارت‌آموزی خواهد بود، تصریح کرد: در آینده بخش عظیمی از نیروی جویای کار پس از پایان دوره متوسطه وارد سیستم مهارتی مشاغل شده و آموزش‌های تخصصی نظری بیشتری بر حوزه تئوریک و پژوهشی تمرکز می‌کنند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان یادآور شد: برنامه‌ریزی دولت اینگونه است که در آینده و طبق آیین‌نامه مذکور 70 درصد نیروی انسانی کشور در بخش مهارتی و 30 درصد در بخش نظری تحت آموزش قرار گیرند.
به گفته وی، اگر نیروی انسانی مناسب با نیازمندی‌ها و استعدادها تربیت شوند معضلی به نام بیکاری در کشور وجود نخواهد داشت.
شمشادی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و مراکز آموزشی باید با ایجاد سازمان ملی مهارت و ابلاغ آیین‌نامه جدید امکان رسیدن به اهداف دولت را فراهم کنند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول