اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دور چهارم سفر رئیس جمهور صورت می‌گیرد؛

تلاش به منظور افزایش اعتبارات فرهنگی استان مرکزی

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی گفت: تلاش به منظور افزایش اعتبارات فرهنگی استان در دور چهارم سفر در دستور کار استان قرار دارد.

تلاش به منظور افزایش اعتبارات فرهنگی استان مرکزی
علی‌اکبر شعبانی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در دور سوم سفر هیئت دولت به استان مرکزی 22 میلیارد تومان اعتبار به بخش فرهنگی اختصاص یافت که تلاش می‌کنیم این اعتبار را در دور چهارم سفرها به 30 میلیارد تومان برسانیم.
وی تصریح کرد: از مجموع اعتبارات فرهنگی مصوب شده در دور سوم سفر به استان تاکنون 30 درصد اختصاص یافته که از این میزان 20 درصد به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته است.
استاندار مرکزی با اشاره به برکات و آثار سفرهای استانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در دور اول سفر رئیس جمهور به استان مرکزی 117 مصوبه با 245 پروژه و اعتباری بالغ بر 210 میلیارد تومان مصوب شد که 98 درصد پروژه‌ها اجرایی شده است.
این مسئول ادامه داد: در دور دوم 175 مصوبه با 175 پروژه و 491 میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که 96 درصد آن اجرایی شد و در دور سوم سفر 341 مصوبه با 345 پروژه و اعتباری بالغ بر 585 میلیارد تومان مصوب شد که 55 درصد از مصوبات اجرایی شده که بدون شک اجرای این مصوبات تحولات عظیمی را در بخش‌های مختلف به دنبال داشته است.
شعبانی‌فرد از آمادگی استان به منظور برگزاری دور چهارم سفرها خبر داد و گفت: استان مرکزی از هر نظر آماده میزبانی از رئیس جمهور و هیئت دولت در دور چهارم سفر است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح مشاغل خانگی بیان داشت: اخیراً 60 میلیارد تومان اعتبار به منظور اجرای این طرح به استان تزریق شده است که این اعتبار در قالب تسهیلات در اختیار متقاضیان مشاغل خانگی قرار خواهد گرفت.
این مسئول ادامه داد: در سال گذشته یک هزار و 300 میلیارد تومان در بخش مشاغل خانگی سرمایه‌گذاری شد که منجر به ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان شد.
استاندار مرکزی  با بیان اینکه سهمیه استان در ایجاد اشتغال در سال گذشته 18 هزار و 500 نفر بود، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال گذشته 21 هزار و 450 فرصت شغلی در استان ایجاد شد که منجر به کاهش نرخ بیکاری از 11.9 درصد به 9.2 درصد شد.
به گفته وی سهمیه امسال استان 45 هزار نفر است که تاکنون 9 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول