اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر تاکید کرد:

نهادینه‌سازی ثبت ایده‌های جدید در پارک‌های فناوری

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر گفت: هر کس در این پارک ایده‌ای نو و جدید داشته باشد به او کمک می‌کنیم تا بلافاصله ایده‌اش ثبت شود و این امر باید در همه پارک‌ها و مراکز رشد نهادینه شود.

نهادینه‌سازی ثبت ایده‌های جدید در پارک‌های فناوری
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهدی محمدی جمعه شب در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: تبدیل پارک به قطب علمی، پژوهشی، فناوری و نوآوری استان در اولویت برنامه‌های این پارک است ضمن اینکه پارک آمادگی لازم را برای حمایت از نخبگان مبتکر و مخترع در زمینه تجاری‌سازی ایده و بازاریابی دارد.
وی ادامه داد: برای دستیابی به اهداف تعیین شده در پارک چهار سند در حال تهیه و تدوین است که تدوین سند ‌ICT یکی از این سندهاست که براساس آن برنامه پارک تا 10 سال آینده تعریف شده است.
وی بیان کرد: با توجه به استقرار صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در استان بوشهر، سندی در این زمینه تهیه شده که مراحل نهایی خود را می‌گذراند که طبق این سند ما می‌توانیم در جای جای حوزه صنعت نفوذ کنیم و در این همین راستا تاکنون با سه شرکت خارجی مکاتبه کرده‌ایم.
رئیس پارک علم و فناوری خایج فارس بوشهر گفت: همچنین سند توسعه بین‌المللی با افق دو سال تعریف شده که در آن جایگاهمان در منطقه مشخص شده است.
محمدی، تدوین سند زیست فناوری براساس وجود بیش از 700 کیلومتر مرز دریایی در استان و نفوذ دریایی تا 200 مایل را از دیگر اسناد در حال تهیه در پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر ذکر کرد.
رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر گفت: این پارک توانایی ایجاد نیروگاه خورشیدی با حداقل قیمت برای روستاهای بدون برق استان را دارد.
وی در نشست با استاندار بوشهر افزود: از طریق این نیروگاه می‌توان چاه‌های کشاورزی روستاهای بدون برق را به راحتی برق‌دار کرد.
محمدی تصریح کرد: هزینه تولید هر کیلو وات برق توسط این نیروگاه 50 میلیون ریال است که در مقایسه با هزینه برق تولیدی نیروگاه‌های دیگر بسیار ناچیز است.
وی با بیان اینکه شرکت‌های مستقر در پارک در زمینه تولید محصول فعال و خلاق هستند، اظهار داشت: یکی از تولیدات مهم شرکت‌های مستقر در پارک تولید لامپ 5/4 واتی است که روشنایی آن به اندازه لامپ 100 وات است ضمن اینکه این لامپ مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارد.
رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر با اشاره به اهداف و برنامه‌های پارک یادآور شد: تبدیل دانش به پول، ارتباط بین صنعت، دانشگاه و دولت، ارتباط با بنیاد نخبگان و حمایت از آنان، تجاری‌سازی علم و بازاریابی از مهم‌ترین اهداف پارک به شمار می‌رود.
وی با تاکید بر حفظ مالکیت فکری در پارک افزود: هر کس در پارک ایده‌ای نو و جدید داشته باشد به او کمک می‌کنیم تا بلافاصله ایده‌اش ثبت شود و این امر باید در همه پارک‌ها و مراکز رشد نهادینه شود.
محمدی اظهار داشت: زمینه‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذار به ویژه سرمایه‌گذار بخش خصوصی را در پارک داریم و از سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف در پارک با جدیت حمایت می‌کنیم.
وی ادامه داد: استراتژی بلندمدتی برای استان در پارک تعریف شده است و در همین راستا نخستین مرکز رشد شهرستانی شهریور ماه در دشتی افتتاح شد که ایجاد 100 شرکت در طول پنج سال در این مرکز در دستور کار قرار گرفته است.
محمدی با اشاره به ارتقا گرید پارک از سه به دو، تصریح کرد: دو مصوبه سفر رئیس جمهوری به استان شامل دو مصوبه 10 میلیارد ریالی کمک به پارک را داشتیم که اجرایی نشده بود و اکنون با پیگیری‌ها در حال اجراست.
وی ادامه داد: این مصوبات در راستای کمک به شرکت‌های مستقر در پارک و ایجاد صندوق پژوهشی پارک است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول