اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار یزد تاکید کرد:

لزوم اطلاع‌رسانی بیشتر برای جشنواره ملی ایده‌های برتر

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یزد بر لزوم اطلاع‌رسانی بیشتر برای برگزاری جشنواره ملی ایده‌های برتر از سوی رسانه‌ها تاکید کرد.

لزوم اطلاع‌رسانی بیشتر برای جشنواره ملی ایده‌های برتر
عباسعلی رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به برپایی جشنواره ملی ایده‌های برتر در استان یزد با تاکید بر بها دادن به ایده‌های برگزیده در جشنواره ملی ایده‌های برتر اظهار داشت: ایده‌های برگزیده این جشنواره می‌تواند، کارکرد خوب و موثری در سطح جامعه داشته باشند.
وی افزود: ایده‌های ارسالی به این جشنواره ملی توسط کمیته‌های مختلف بررسی می‌شود بنابراین اگر به ایده‌های پذیرفته شده بها داده شود، کارکرد خوب و مناسبی در سطح جامعه خواهد داشت.
رضایی با اشاره به اینکه به کارگیری ایده‌های جشنواره می‌تواند در جامعه موثر باشد و باید به آن توجه شود، ادامه داد: دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی به همراه بخش خصوصی می‌توانند زمینه اجرایی شدن ایده‌ها و به کارگیری آنان در سطح جامعه را فراهم کنند.
وی با تاکید بر بهادادن به ایده‌های برتر خاطرنشان کرد: استان یزد در زمینه اهمیت و بها دادن به ایده‌های برتر موفق و مناسب عمل کرده و پیگیری و برگزاری چنین جشنواره ملی در استان گویای همین مطلب است.
رضایی افزود: برگزاری جشنواره ملی ایده‌های برتر در استان یزد نشان می‌دهد که اساتید دانشگاه، مسئولان و مردم استان دارالعلم یزد به ایده‌های برتر و ناب بها داده و برای آن ارزش و احترام قائل هستند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یزد گفت: برای اجرایی شدن ایده‌ها باید با بخش‌های مختلف رایزنی صورت بگیرد و بخش‌هایی نظیر صنایع، الکترونیک و مخابرات در کنار بخش‌های بسیار دیگر می‌توانند به ایده‌ها توجه و زمینه تجاری‌سازی و اجرایی شدن آنان را فراهم کنند.
وی برگزاری جشنواره ملی ایده‌های برتر و تقدیر از برگزیدگان را از جمله حمایت‌ها در توجه به راه‌های جدید دانست و خاطرنشان کرد: ایده‌های برتر و برگزیده توسط دانشگاه‌ها و دستگاه‌های مختلف بررسی و مورد توجه قرار می‌گیرد.
رضایی همچنین برگزاری جشنواره ملی ایده‌های برتر در استان یزد را فرصتی مغتنم و ارزشمند توصیف کرد و بیان داشت: در این جشنواره افراد ایده‌پرداز از استان‌های مختلف حضور دارند و زمینه بسیار مناسبی برای بحث و تبادل تجربیات و آشنایی آنان با شرایط استان یزد فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه استان یزد در برگزاری چنین جشنواره ملی به موفقیت‌های خوبی دست یافته است، تاکید کرد: استان یزد می‌تواند از نظرات ایده‌پردازان سایر استان‌ها استفاده کند و از آن بهره لازم را ببرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یزد افزود: پارک علم و فناوری به عنوان متولی برگزاری جشنواره ملی ایده‌های برتر با استفاده از تخصص و مهارت لازم و بهره‌گیری از اساتید دانشگاه و شورای سیاست‌گذاری در این بخش به خوبی فعال بوده است.
وی با اشاره به پیشتاز بودن استان یزد در برگزاری این جشنواره تصریح کرد: برگزاری جشنواره ملی ایده‌های برتر نشان می‌دهد که استان یزد علاوه بر این جشنواره می‌تواند میزبان خوبی برای جشنواره‌های دیگر با موضوع ایده و ایده‌پردازی باشد.
رضایی با اشاره به توجه و نگاه ویژه مسئولان ارشد استان به ویژه استاندار به بخش فناوری و نوآوری تاکید کرد: جشنواره ملی ایده‌های برتر از مهم‌ترین برنامه‌های استان در ارتباط با برنامه‌های پژوهشی، فناوری و نوآوری است.
وی همچنین با تاکید بر رعایت همه ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد: استان یزد نخستین استانی بود که با حمایت ویژه مسئولان به ویژه استاندار، نخستین دفتر نخبگان کشور را راه‌اندازی کرد و پارک علم و فناوری یزد نیز از جمله پارک‌های موفق سطح کشور به شمار می‌رود.
معاون استاندار یزد همچنین بر لزوم اطلاع‌رسانی مناسب در این جشنواره تاکید کرد و افزود: باید اطلاع‌رسانی خوبی در زمینه زمان و مکان برگزاری این جشنواره در سطح کشور صورت بگیرد تا همه ایده‌پردازان از برگزاری این جشنواره در استان یزد مطلع و آگاه باشند.
رضایی خاطرنشان کرد: شاید ایده‌های خوبی در سطح کشور وجود داشته باشد ولی به دلیل عدم اطلاع کافی از برگزاری این جشنواره، فرصت لازم برای ارسال و شرکت در جشنواره ملی ایده‌های برتر را از دست داده باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یزد بیان کرد: اطلاع‌رسانی به موقع و موثر در نقاط مختلف کشور می‌تواند بستر خوبی را برای حضور هر چه بیشتر جوانان و ایده‌پردازان در این جشنواره فراهم کند و ایده‌های ارسالی افزایش چشمگیری داشته باشد.
وی با بیان اینکه در کشور افراد ایده‌پرداز کم نداریم، افزود: فراهم آوردن بستر لازم برای حضور هر چه بیشتر افراد در این جشنواره از مهم‌ترین نکات قابل توجه در برگزاری آن است.
رضائی همچنین با تاکید بر بررسی نقاط ضعف و قوت سال‌های گذشته جشنواره افزود: باید در فاصله برگزاری جشنواره در سال جاری تا سال آینده، عملکرد جشنواره به همراه جشنواره‌های گذشته برررسی شود تا مشخص شود ایده‌هایی که در سال گذشته انتخاب شده است به چه میزان عملیاتی و اجرایی شده تا متولیان در سال آینده با دستانی پر جشنواره را برگزار کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یزد با تاکید بر توجه به اجرایی شدن ایده‌های برگزیده در جشنواره تاکید کرد: باید با بررسی سوابق جشنواره‌های گذشته، نقاط ضعف و کاستی شناسایی و برای جشنواره‌های بعدی برطرف شود و نقاط قوت نیز مورد توجه و استفاده در جشنواره آینده قرار بگیرد.
نهمین جشنواره ملی ایده‌های برتر آذر ماه سال جاری در یزد برگزار خواهد شد و مهلت ارسال ایده‌ها نیز تا 25 آبان‌ماه تعیین شده است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول