اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون اجرایی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبر داد:

برگزاری نخستین نمایشگاه اقلام عاشورایی در قزوین

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: نخستین نمایشگاه و فروشگاه اقلام عاشورایی در قزوین با عنوان "نسیم نینوا " به مدت هشت روز آغاز به کار کرد.

برگزاری نخستین نمایشگاه اقلام عاشورایی در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، صادق آریان بیان کرد: این نمایشگاه به منظور تسهیل در امر خرید اقلام عاشورایی در سرای سعدالسلطنه دایر شده است تا ضمن جلوگیری از مسافرت مسئولان تشکل‌های مذهبی به شهرهای اطراف، تمامی اقلام اولیه مورد نیاز آنها با قیمت مناسب در اختیار ایشان قرار گیرد.
وی با اشاره به برپایی 23 غرفه در نمایشگاه نسیم نینوا ادامه داد: از این تعداد دو غرفه ویژه فروش سیستم صوتی، آمپلی‌فایر و تجهیزات آن است، سه غرفه به فروش کتیبه و پرچم اختصاص دارد و یک غرفه نیز برای فروش تجهیزات نمازخانه‌ای در نظر گرفته شده است.
معاون اجرایی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اضافه کرد: دو غرفه از نمایشگاه مختص عرضه پوشاک مرتبط با عفاف و حجاب بانوان است، همچنین در دو غرفه از آن نیز البسه و پوشاک مردانه به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.
وی توضیح داد: فروش تابلوهای منحصر به فرد اسماء الله و اسماء ائمه اطهار (ع ) از جنس مس و معرق در یکی از غرفه‌ها، غرفه‌های فروش کتاب‌های مذهبی، ادعیه و سایر کتاب‌های مفید و تاثیر گذار مربوط به ماه محرم، فروش محصولات و ملزومات برقی مورد نیاز تشکل‌های مذهبی، فروش تجهیزات آشپزخانه‌ای، غرفه عطاری برای فروش ادویه، زعفران و موارد مشابه آن، ظروف یکبار مصرف، بانک و رادیو دیگر غرفه‌هایی هستند که به بازدید‌کنندگان خدمات‌رسانی می‌کنند.
آریان تأکید کرد: علاوه بر آنچه نام برده شد، چهار غرفه نیز در اختیار نهادها و سازمان‌های مرتبط با این امر قرار گرفته است تا با بسترسازی مناسب در برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های مذهبی در ایام پیش‌رو سهیم شوند و مسئولان تشکل‌های مذهبی بتوانند از رهگذر آن ضمن یادگیری مطالب ارائه شده، آنها را در تکایا، هیئت‌ها و مساجد خود نیز به کار بندند.
وی تصریح کرد: یکی از این سازمان‌ها آتش نشانی است که در یک غرفه مشترک با نیروی انتظامی علاوه بر توزیع لوح فشرده و بروشورهای مربوط به آموزش راه‌های جلوگیری از بروز حوادث احتمالی به ویژه آتش‌سوزی، به صورت رایگان کپسول‌های آتش نشانی مساجد، تکایا و هیئت‌ها را شارژ می‌کند.
معاون اجرایی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خاطر‌نشان کرد: نیروی انتظامی نیز در همین غرفه به توزیع بروشورهای امنیتی و حفاظتی و ارائه مطالب  قابل طرح در حوزه انتظامی می‌پردازد، سازمان تبلیغات اسلامی سازمان دیگری است که در یک غرفه، مطالب مربوط به عزاداری‌های این ایام را مورد توجه قرار می دهد و در غرفه دیگر هم اداره کل ارشاد قزوین بسته‌های فرهنگی به ویژه کتاب‌های مربوط به امامان جماعات و مداحان را توزیع می‌کند.
وی عنوان کرد: سازمان فرهنگی ورزشی نیز در غرفه خود ضمن اهدای بسته‌های فرهنگی و برگزاری مسابقه مکاتبه‌ای مرتبط با موضوع نمایشگاه و نظایر آن به منظور هماهنگی و رسیدگی به امور هیئت‌ها، تنظیف شهری در ایام پیش‌رو، زیباسازی شهر و سایر مسائل را انجام داده و در مجموع سعی می‌کند با اجرای برنامه‌های جنبی، محیطی مناسب با در نظر داشتن آموزه‌های اخلاقی برای بازدیدکنندگان فراهم کند.
آریان گفت: در برگزاری این برنامه سعی شده است علاوه بر توجه ویژه به تشکل‌ها و افراد صاحب نام قزوین و بهره‌مندی از آنان، از ظرفیت سایر استان‌ها به ویژه تهران، قم و خراسان نیز استفاده شود تا در کنار غنا، نوآوری و تنوع محصولات، کیفیت آنها نیز مد نظر قرار گیرد.
وی افزود: این نمایشگاه تا دوم آذر ماه همه روزه از ساعت 16 تا 22 دایر خواهد بود و بازدید از آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول