اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خبر داد:

تجهیز تمام مدارس استان قم به واحد قرآن و عترت

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز قرآن و عترت حوزه‌های علمیه از تجهیز تمام مدارس علمیه استان قم به واحد قرآن و عترت در سال گذشته خبر داد.

تجهیز تمام مدارس استان قم به واحد قرآن و عترت
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام مصطفی حسینی پیش از ظهر امروز در گردهمایی بزرگ حافظان قرآن و نهج‌البلاغه که در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به آزمون سراسری حفظ قرآن و نهج‌البلاغه اظهار کرد: این آزمون مصوب سال 73 شورای عالی حوزه‌های علمیه است.
وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور گفت: مقام معظم در بخشی دیگر از فرمایشات خود فرمودند که حفظ نکردن قرآن در حوزه نقیصه بزرگی است.
مدیر مرکز قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: امیدوارم جمع حافظان قرآن و نهج‌البلاغه همتی در زمینه تربیت حافظان قرآنی داشته باشند.
وی با اشاره به موسسات قرآنی فعال در حوزه بیان کرد: جامعةالقرآن، موسسه دارالقرآن امام حسین(ع) و موسسه قرآن و نهج‌البلاغه از موسسات فعال حوزه بوده و گلایه‌ای در زمینه مشکلات تدریس حفظ قرآن را مطرح کردند.
حسینی خاطرنشان کرد: با شکل‌گیری مرکز قرآن و عترت حوزه‌های علمیه دو سال دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن را در دوره تابستانی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز قرآن و حدیث حرم حضرت معصومه(س) بیان کرد: اکنون 2 هزار قرآن‌آموز در این مرکز مشغول دریافت آموزش‌ها هستند.
مدیر مرکز قرآن و عترت حوزه‌های علمیه عنوان کرد: چهار اداره در زمینه امور کودکان، نوجوانان، جوانان در مرکز قرآن و حدیث حرم حضرت معصومه(س) فعال است که فعالیت‌های مختلفی در زمینه آموزش و ترویج قرآن و حدیث ارائه می‌کند.
وی با اشاره به طرح ملی انس با ثقلین گفت: این طرح با همکاری حوزه و آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) و به منظور ساماندهی مطالعه قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه اجرا می‌شود.
حسینی خاطرنشان کرد: سال گذشته همه مدارس استان قم به واحد قرآن و عترت مجهز شدند و در 26 استان دفتر قرآن و عترت راه‌اندازی شد.
وی یادآور شد: چشم‌انداز امسال دفاتر قرآن و عترت در استان‌ها این است که همه مدارس علمیه را به واحد قرآن و عترت مجهز کنند تا برنامه‌های آموزشی و ترویجی در قالب مسابقات، محافل و سیر مطالعاتی را برای طلاب برگزار کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول