اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی صورت گرفت؛

افتتاح موسسه قرآن و عترت جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع)

خبرگزاری فارس: موسسه قرآن و عترت جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع) با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی و جمعی از مسئولان حوزه علمیه استان تهران، علما، مدیران، اساتید و طلاب این حوزه مبارکه افتتاح شد.

افتتاح موسسه قرآن و عترت جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع)
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌ نقل از روابط‌ عمومی جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در مراسم افتتاحیه موسسه قرآن و عترت این حوزه مبارکه، با اشاره به اشکال وهابیون به شیعیان مبنی بر اینکه زیارت و توسل به ائمه علیهم‌السلام شرک است، گفت: با توجه به آیه 132 سوره اعراف، قوم بنی‌اسرائیل لجبازترین مردم کره زمین هستند چراکه به حضرت موسی (ع) گفتند هر معجزه‌ای بیاوری ما ایمان نمی‌آوریم. هنگامی که این قوم دچار بلا و گرفتاری شدند به حضرت موسی (ع) توسل پیدا کردند و گفتند: «اُدعُ لَنا» در حق ما دعا کن، یعنی بدجنس‌ترین مردم کره زمین به مقام و منزلت و عهدی که حضرت موسی (ع) در نزد خدا داشت، توسل کردند.
وی با اشاره به داستان فرار حضرت موسی (ع) از حکومت فرعون و داستان زندانی حضرت یوسف (ع) اظهار داشت: در دعا و خواسته‌هایمان هیچ‌وقت برای خدا و اهل بیت علیهم السلام تعیین تکلیف نکنیم و همیشه از خدا طلب خیر کنیم و به خدا بگوییم که مرا بنده خود قرار بده.
رئیس ستاد اقامه نماز با انتقاد از اینکه در دروس حوزوی قرآن به طور جدی حضور ندارد، تصریح کرد: یکی از آیاتی که به آن عمل نشده، «خُذِالکتابَ بِالقّوه» است، یعنی ما قرآن را جدی نمی‌گیریم. باید در کنار دروس حوزوی دروس قرآن هم جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.
وی در ادامه افزود: از یک آیه "اوفوا بالعقود"یک کتاب نوشته شده است و در حالی که دیگر آیات قرآن هر کدام می‌تواند یک کتاب باشد، رها شده است.
قرائتی با اشاره به اینکه حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با استفاده از تعطیلات هفتگی کتاب تفسیر نمونه را نوشتند، به طلاب توصیه کرد: طلاب باید از تعطیلات و وقت اضافی خود استفاده بهینه کنند و حداقل روزی نیم ساعت تفسیر و نهج‌البلاغه بخوانند.
ایشان با اشاره به جلسه اخیر خود با مسئولان حوزه علمیه استان تهران گفت: در این جلسه بنده طرحی را ارائه کردم که از هریک از حوزه‌های علمیه استان تهران، یک طلبه فاضل معرفی شود و من به صورت کلاس‌های خصوصی با آنها تمرین و فعالیت‌های تفسیری را آغاز کنم که هریک از آنها مسئول تفسیر و برنامه‌های قرآن در حوزه خود باشند.
مسئول جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع) در ادامه این مراسم ضمن تجلیل از مقام علمی و معنوی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: دلیل اصلی‌ای که سبب شد بنده در محضر قرآن به فعالیت‌های قرآنی و پژوهش‌های قرآنی بپردازم، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی بودند. تاثیر و نفوذ کلام ایشان که در بین جوانان و جامعه وجود دارد، به دلیل اخلاص و عشق‌سوزی است که همه ما در ایشان سراغ داریم.
حجت‌الاسلام کرباسی افزود: کلنگ زنی و افتتاحیه موسسه قرآن و عترت جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع) به دست حجت‌الاسلام قرائتی بوده است که ان‌شاءالله نویدبخش یک حرکت عظیم قرآنی مفید و مؤثر است.
در پایان این مراسم، موسسه قرآن و عترت جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع) توسط حجت‌الاسلام قرائتی و با همراهی علما و مسئولان جنوب تهران افتتاح شد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول