اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون تربیتی جامعة الزهرا:

ضربه جامعه بشری به دلیل فاصله گرفتن از ولایت بوده است

خبرگزاری فارس: معاون تربیتی جامعة الزهرا گفت: ضربه به جامعه بشری به دلیل فاصله گرفتن از ولایت بوده و هر اندازه مردم به ولایت پایبند بودند به همان اندازه در مسیر رشد و کمال پیش رفتند.

ضربه جامعه بشری به دلیل فاصله گرفتن از ولایت بوده است
حجت‌الاسلام احمد شیخ‌بهایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اهمیت بحث ولایت اظهار کرد: ریشه این بحث به ولایت خداوند بر بندگانش باز می‌گردد و یکی از اصول اساسی این است که کسی بر کسی ولایت ندارد و خداوند انسان‌ها را آزاد آفریده است.
وی با بیان اینکه خداوند متعال آفریننده و آگاه به تمام زوایای وجودی انسان‌هاست، گفت: به تبعیت از ولایت خدا، ولایت ائمه معصومین همچنین ثابت می‌شود و ما نباید زیر بار ولایت طاغوت برویم.
معاون تربیتی جامعة الزهرا خاطرنشان کرد: ولایت شیطان اعم از شیاطین جن و انس، پذیرش وسوسه‌های امروز و فرمان طاغوت‌ها در اسلام ممنوع است.
وی تاکید کرد: ولایت باید از جانب خداوند متعال معین شود چراکه خداست که بر بندگانش ولایت دارد خداوند پیامبراکرم(ص) را به عنوان ولی مردم قرار داده و از طریق پیامبر اکرم(ص) ائمه را به ولایت منصوب کرده است.
شیخ‌بهایی با اشاره به اهمیت روز غدیر گفت: غدیر روز اعلام ولایت بر همه مردم و بیعتی است که مردم با امام خود می‌کنند و اعلام وفاداری و تبعیت تا پای جان دارند و این مسئله در طول تاریخ در جاهای مختلف خود را نشان داده است.
وی خاطرنشان کرد: هر زمانی‌که مردم به ولایت پایبند بوده و عمل کردند آزادی، رشد و کمال انسان تضمین شده و ضربه خوردن جامعه بشری به دلیل فاصله گرفتن از ولایت بوده و هر اندازه به ولایت پایبند بودند به همان اندازه در مسیر رشد و کمال پیش رفتند.
معاون تربیتی جامعة الزهرا عنوان کرد: در دوران کنونی ولایت به فقیه جامع‌الشرایط منتقل می‌شود و در امور سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مسائل مرتبط با زندگانی انسان‌ها باید بر اساس برنامه ولی فقیه قدم برداشت.
وی عنوان کرد: ولی فقیه فردی مدیر، مدبر و عالم بوده و با در نظر گرفتن ابعاد مختلف مصلحت اسلام و مسلمین را مطرح می‌کند و کسی‌که این ولایت را نپذیرد در حقیقت ولایت اهل بیت(ع) را نپذیرفته و کسی‌که ولایت اهل بیت(ع) را نپذیرد ولایت خدا را نپذیرفته که شرک محسوب می‌شود.
شیخ بهایی با اشاره به پیشرفت علوم در جهات مختلف در دوران کنونی گفت: در دوران کنونی که ظلم‌ها، جنایت‌ها و وسوسه‌ها پیچیده شده و شیاطین قوی‌تر عمل می‌کنند، ولایت خود را بهتر نشان می‌دهد.
وی تاکید کرد: همگان دنبال اسلام و ارزش‌ها هستند و در این بیداری اسلامی خسارت‌های فراوانی را مردم متحمل می‌شوند تا سعادت دنیای خود را در سایه اسلام تامین کنند.
معاون تربیتی جامعه الزهرا عنوان کرد: استکبار جهانی و طاغوت‌ها در ضعیف‌ترین موضع هستند و کشورهای لیبی، تونس و مصر که به پیروزی رسیدند مقام معظم رهبری خطاب به آنها فرمودند «به این مقدار اکتفا نکنید و خود را به قدرت جهانی برسانید».
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول