اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

افشاگری امام جمعه بیرجند؛

مسیر پیاده‌روی ابتدا مصلی تعیین شد/برگزاری کنسرت با نام ولایت شرم‌‌آور است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیرجند با اشاره به بحث‌های روز استان یعنی همایش پیاده‌روی و کنسرت‌های موسیقی گفت: مسئولان رده بالای استان باید از مردم به خاطر همایش پیاده‌روی عذرخواهی کنند.

مسیر پیاده‌روی ابتدا مصلی تعیین شد/برگزاری کنسرت با نام ولایت شرم‌‌آور است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به پیاده‌روی بزرگ خانوادگی هفته گذشته بیرجند، اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی به نحو احسن انجام نشد.
وی ادامه داد: همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی با حضور بیش از 180 هزار نفر جمعیت برگزار شد ولی برنامه‌ریزی و مشکلات متعدد از جمله مسیر برگزاری این همایش بزرگ این همایش را دچار بی‌نظمی کرد.
امام جمعه بیرجند مردم خراسان جنوبی را مردمی ولایت‌مدار و فرهنگی دانست و افزود: برگزاری اینطور همایشی با این بی‌نظمی و بی‌برنامه بودن فرهنگ و دین مردم بیرجند و استان را تهدید کرد.
رضایی بیرجندی با بیان اینکه برخی از مسئولان عدم خوب برگزار نشدن این همایش را خرد جمعی عنوان کرده‌اند، گفت: این مسئله به خرد جمعی کاری نداشته و برگزاری نماز عید سعید فطر و برپایی هیئت‌ها در روز عاشورا مگر خرد جمعی نیست که با نظم خاص و برنامه درست برگزار می‌شود.
 
*مسیر پیاده‌روی ابتدا مصلی تعیین شد/ معلوم نیست چرا تغییر دادند
وی مسیر و جایگاه اصلی برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی را مصلی بیرجند دانست و افزود: این مسیر تعیین شده بود ولی معلوم نشد چرا مسیر این پیاده‌روی تغییر کرده و یکی از مشکلات بی‌نظمی این همایش بزرگ همان مسیر پیاده‌روی بود.
امام جمعه بیرجند مشورت با اندیشمندان و متفکران استان را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: باید مسئولان برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این جلسات با اندیشمندان استان مشورت داشته باشند تا اینطور ناهماهنگی و بی‌نظمی به وجود نیاید.
رضایی بیرجندی ادامه داد: اهمیت یک ماشین از فرهنگ، رشادت و دین مردم بیشتر شده و اینگونه مراسمات در شان و فرهنگ مردم ولایت‌مدار خراسان جنوبی نیست.
 
*مسئولان رده بالای استان از مردم عذرخواهی کنند
وی با اشاره به اینکه برخی از مسئولان عذرخواهی کرده‌اند، گفت: مردم متدین و فرهنگی خراسان جنوبی عذر مسئولان را می‌پذیرند ولی مسئولان رده بالای استان باید از مردم عذرخواهی کنند.
امام جمعه بیرجند شان و فرهنگ مردم استان را بسیار بالا دانست و افزود: باید مسئولان در برگزاری اینگونه جلسات دقت بیشتر داشته و برای باشکوه‌تر برگزار کردن جلسات تلاش بیشتری داشته باشند.
 
* کنسرت با نام ولایت معنا و جایگاهی ندارد
رضایی بیرجندی با اشاره به کنسرت‌هایی که قرار است در بیرجند برگزار شود، گفت: دست‌هایی در کار است که می‌خواهند به نام ولایت با جلسات شادی توسط موسیقی فرهنگ استکبار را حاکم کنند.
وی تصریح کرد: افرادی به بهانه جنگ شادی و به نام ولایت با دعوت از خوانندگان و کسانی که اگر نشانی آنها را بگیریم متاثر می‌شویم جلسات شادی برگزار می‌کنند.
وی خطاب به برگزارکنندگان جشن‌ها و کنسرت‌های موسیقی با نام ولایت افزود: اگر می‌خواهید جشن برگزار کنید، چرا از ولایت وام می‌گیرد و اسم ولایت را خراب می‌کنید که باید مسئولان به این امر توجه داشته باشند.
امام جمعه بیرجند گفت: وقتی نام افراد دعوت شده را در این جشن‌ها در اینترنت جستجو می‌کنیم، متوجه می‌شویم اینها سابقه درخشانی نداشته و به جریانات خاص سیاسی وابسته هستند.
رضایی بیرجندی با بیان اینکه در اعیاد با برنامه‌ریزی درست برنامه‌های خوبی برگزار شد، گفت: از تمام مسئولان و مردمی که برنامه‌های شاد و معنوی خاصی در ایام عید غدیر و قربان در استان برگزار کرده‌اند تشکر می‌شود.
وی آغاز هفته بسیج را یکی از مناسبت‌های این هفته دانست و افزود: بسیج ضروری‌ترین تشکل در دفاع از اسلام و مقابله با استکبار است و بسیج هویت انسان‌ها است.
 
* در امر ازدواج خرافات رواج پیدا کرده است
امام جمعه بیرجند روز مباهله، روز بزرگداشت شیخ مفید و درگذشت شیخ عباس قمی را از مناسبت‌های دیگر این هفته دانست و تصریح کرد: شیخ عباس قمی 47 کتاب نوشته است که یکی از کتاب‌های این عالم بزرگ کتاب مفاتیح‌الجنان است.
رضایی بیرجندی با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی نیز گفت: کتاب محصول اندیشه متفکران و اندیشمندان است که باید مردم و مسئولان بیشتر با کتاب انس گرفته و مطالعه داشته باشند.
وی به 11 آذر روز خانواده اشاره کرد و افزود: امروزه در امر ازدواج خرافات استکبار و دشمنان در جامعه اسلامی رواج پیدا کرده است که باید خانواده‌ها به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند.
انتهای پیام‌/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول