اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان صورت می‌پذیرد؛

برگزاری جشنواره بین‌المللی پیرغلامان کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: جشنواره بین‌المللی پیرغلامان کشور امسال در همدان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره بین‌المللی پیرغلامان کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه ظهر امروز در نشست فصلی مدیران تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان در نهاوند اظهار داشت: امسال با توجه به بروز و ایجاد موج بیداری اسلامی که رنگ و بوی معنوی بصیرتی مثال زدنی در بین جوانان و مسلمانان منطقه دارد برگزاری این جشنواره با موضوع تجلیل از پیرغلامان کشورهای مسلمان منطقه در استان همدان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به جایگاه استان همدان در زمینه‌های فرهنگی و پژوهشی با رنگ و جلایی تاریخی افزود: از آنجایی که استان همدان به لحاظ برگزاری برخی همایش‌ها و جشنواره‌ها در کشور رتبه‌های ممتاز را کسب کرده با نظر مسئولان فرهنگی کشور این استان برای تجلیل از پیرغلامان کشورهای مسلمان انتخاب شده است که به نوعی سبب معرفی ظرفیت‌های همدان در عرصه‌های مختلف می‌شود.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اجرای برخی برنامه‌های فرهنگی پژوهشی فاخر در استان همدان تصریح کرد: این جشنواره با حضور 500 نفر از پیرغلامان کشور و تعداد حدود 50 پیرغلام و خادم اهل بیت در کشورهای مسلمان امسال در همدان برگزار می‌شود که باید نهایت تلاش و همکاری توسط مسئولان اجرایی استان صورت گیرد.
وی مهم‌ترین هدف اجرای این جشنواره را تجلیل از مقام ارزشمند مداحان و پیرغلامان اهل بیت در سطح بین‌المللی دانست و تأکید کرد: انقلاب اسلامی و مسلمانان هرچه دارند از عاشورا و تفضلات الهی به امام حسین (ع) است لذا باید برای این موضوع مهم فرهنگی سنگ تمام گذاشت.
آزادیخواه عنوان کرد: حدود 600 میلیون تومان برای اجرای این همایش تخصیص داده شده که این موضوع سبب ارتقای سطح کیفی و کمی پیرغلامان و جوانان مداح در سطح استان همدان می‌شود و جوانان مداح استان را با تجربیات ارزشمند پیرغلامان در سطح کشور و بین‌الملل آشنا می‌کند.
وی از تخصیص 14 درصد اعتبارات حوزه هنری وزارت ارشاد به برگزاری همایش‌های فرهنگی به سازمان تبلیغات اسلامی استان خبر داد و بیان داشت: در مجموع از مبلغ 30 میلیارد تومان اعتبار حوزه هنری وزارت ارشاد مبلغ 4 میلیارد تومان یعنی 14 درصد اعتبارات به همدان تخصیص یافته است.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان از ایجاد خانه‌های قرآن در روستاها و شهرهای کوچک استان با 250 میلیون تومان در سال جاری در نیمه دوم سال خبر داد و اضافه کرد: ایجاد خانه‌های قرآن در روستاها سبب نوعی نشاط معنوی و اجتماعی به ویژه در بین جوانان و علاقه‌مندان به فرهنگ قرآن و اسلام می‌شود.
وی افزود: طبق برنامه‌ریزی باید تا پایان امسال 80 خانه قرآن در روستاها و شهرهای کوچک استان ایجاد شود که هم‌اینک نیز 40 مؤسسه قرآن در استان فعالیت دارند که بخش زیادی از اعتبارات این مؤسسات توسط خیران تأمین می‌شود که در نهاوند 11 مؤسسه قرآنی فعال شده‌اند.
آزادیخواه از ساخت 104 خانه عالم در روستاهای استان خبر داد و گفت: تا پایان سال نیز تعداد 30 خانه عالم در استان ایجاد می‌شود که به ازای هر خانه عالم مبلغی حدود 35 تا 45 میلیون تومان تخصیص می‌یابد.
وی از ثبت یک‌هزار و 39 هیئت مذهبی در استان خبر داد و تصریح کرد: جوان‌گرایی، مردم‌محوری، جذب خیران، بهره‌مندی از نظرات روحانیون به ویژه در مناطق محروم، گسترش فعالیت‌های قرآنی، احداث خانه‌های عالم، آموزش مقابله با جنگ نرم، اعزام مبلغان نخبه و سخنران به مناطق مختلف، دشمن‌شناسی و تلاش برای کسب علم و معرفت برای نسل جوان از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان تبلیغات است که با حضور جوانان و روحانیون در عرصه‌های مختلف قابل اجراست.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول