اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با نمایشگاه کتاب مشهد - 22

ارزشیابی در نظام آموزش و پرورش نباید مبنی برحفظ محفوظات باشد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ارزشیابی در نظام آموزش و پرورش نباید مبنی برحفظ محفوظات باشد.

ارزشیابی در نظام آموزش و پرورش نباید مبنی برحفظ محفوظات باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد آرین‌منش در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری فارس خراسان رضوی در نمایشگاه کتاب مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: سیزدهمین دوره از نمایشگاه کتاب با روند روبه رشدی همراه بوده ولی در مقایسه با نام خراسان رضوی در حد آن نیست.
وی افزود: در سال‌های آینده باید نقش و حضور ناشران خارجی پررنگ‌تر نسبت به دوره‌های قبل شود.
نماینده مردم مشهد و کلات ابراز داشت: اگر حضور ناشران خارجی در نمایشگاه افزایش یابد، دیگر افراد اهل مطالعه و دانشجویان برای خواندن مطالب مورد نیاز مشکلی ندارند.
آرین‌منش همچنین به هزینه برپایی نمایشگاه کتاب در تهران اشاره کرد و افزود: هزینه اختصاص داده شده ارشاد برپایی نمایشگاه در تهران 100برابر نمایشگاه کتاب در مشهد است.  
وی تصریح کرد: امکانات سایر نهادها اعتبار برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب را در مشهد ایجاد کرده است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: انتقاد جدی در کمیسیون فرهنگی مجلس برای تبعیض و نابرابری و قراردادن امکانات کلی در تهران ارائه شده است.
وی حضور 700 ناشر را در نمایشگاه بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: با توجه به این امکانات محدود حضور ناشران داخلی و 12 ناشر خارجی نشان دهنده عملکرد مثبت است.
آرین منش افزود: فعالیت‌های جنبی نمایشگاه و اجرای غرفه‌های جنگ نرم و بیداری اسلامی برای رشد فکری مردم و جوانان به نوع خود کم‌سابقه بوده است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برای افزایش سرانه مطالعه در کشور باید در نظام آموزش و پرورش تحول عظیمی صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه دانش‌آموزان مطالب را در حد حفظ و فاقد ذخیره اطلاعات در حافظه بلند مدت خود یاد می‌گیرند.
نماینده مردم مشهد و کلات ابراز داشت: ارزشیابی در نظام آموزش و پرورش کشور نباید مبنی برحفظ محفوظات باشد.
آرین‌منش تصریح کرد: اهدا بن کتاب، برپایی نمایشگاه کتاب در سطح کشور و اهدا کتاب به دیگران از دیگر راه‌های جذب مخاطبان به سمت کتاب‌خوانی است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین در بازدید از غرفه خبرگزاری فارس ابراز داشت: حضور تنها خبرگزاری در نمایشگاه نشان‌دهنده اهمیت ویژه این رسانه برای تحول و توسعه فرهنگی در کشور است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول