اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه تشیع پارسیان؛

بازدید از دانشگاه افسری نشان از درایت رهبری دارد‌

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر بندرپارسیان گفت: بازدید رهبری طی روزهای گذشته از دانشگاه افسری نشان از هوش و درایت وی و زمان شناسی استراتژیک رهبری دارد.

بازدید از دانشگاه افسری نشان از درایت رهبری دارد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از پارسیان در غربی‌ترین منطقه هرمزگان، حجت‌الاسلام مصطفی نوری‌حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش حضار به رعایت موازین شرعی و ترک محرمات و انجام واجبات دینی با اشاره به واقعه غدیر ابراز داشت: برخی‌ها بر این عقیده‌اند که غدیر عید نبوده و حتی ائمه نیز آن را به عنوان عید نمی‌شناخته‌اند و این عید توسط یکی از علمای اهل سنت نامگذاری شده است.
وی در این راستا ادامه داد: قدر و منزلت و ارزش هر چیزی در نتیجه و فایده آن است و اگر روز مبعث به دلیل القا فرهنگ اسلامی و رش تفکر انسانی به عید بزرگ اسلامی معرفی شده است، عید غدیر نیز به دلیل رشد تفکر اسلامی و ارتقا سطح معنوی و مادی چنانچه خود علمای اهل سنت در روایات مختلف اعتراف کرده‌اند که واقعه غدیر روح و مکمل توحید است، پس باید نتیجه گرفت که روزی به این بزرگی و با این همه فضیلت و روایات که روزه‌داری در این روز برابر با 60 ماه روزه‌داری است آیا می‌تواند این روز عید نباشد،‌ پس می‌توان گفت که این روز عیدی بزرگ است.
وی در ادامه افزود: روایاتی وجود دارد که فردی از امام صادق (ع) پرسید، آیا عیدی بزرگ‌تر و بافضیلت‌تر از اعیاد اسلامی مانند عید قربان وجود دارد؟ که امام صادق (ع) در جواب این سئوال فرموده‌اند: عید غدیر که در آن خداوند نعمت خود را و پیامبر اکرم رسالت خود را کامل می‌کنند بزرگترین عید است که این روز مورد علاقه شیعیان نیز است.
امام جمعه پارسیان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش روی اظهار داشت: 29 آبان سالروز درگذشت آیت‌الله شیخ عباس قمی محدث و عالم بزرگ شیعی است که صاحب کتاب مفاتیح الجنان است و خدمات بزرگی به مذهب شیعه ارائه داده است.
نوری‌حسینی ضمن تبریک پیشاپیش هفته بسیج، از این سازمان و نیرو به عنوان یکی از پاک‌ترین، معتقدترین و معتمدین نیروهای نظام یاد و توصیه کرد: اگر جوانان می‌خواهند آینده خوب و بزرگ و با معنویت پاک داشته باشند با بسیج ارتباط داشته باشند و تفکر بسیجی بپذیرند و تفکر مسجد را در دل خود زنده کنند.
وی با بیان اینکه واقعه تاریخی مباهله چند روز پس از غدیر واقع شده است در این راستا ابراز داشت: پس از اینکه پیامبر اسلامی در این واقعه علی (ع) را به عنوان نفش خویش معرفی کردند و از طرفی نیز با توجه به اینکه نفس پیامبر بر همه برتری دارد می‌توان نتیجه گرفت که پیامبر نیز بر این باور بوده‌اند که حضرت (ع) از همه بهتر بوده است.
خطیب جمعه بندر پارسیان در پایان سخنان این هفته خود با بیان اینکه بازدید مقام رهبری از دانشگاه افسری در این شرایط حساس نشانه درایت و هوش سرشار رهبر انقلاب است به سخنان وی اشاره و در این راستا گفت: رهبری انقلاب فرمودند، "هر کس بخواهد قصد دست درازی به این نظام و این مردم داشته باشد سیلی محکمی از ملت خواهد خورد".
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول