اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه کرمانشاه:

امر به معروف و نهی از منکر معضلات را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: اجتماع می‌تواند با اجرای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر زنده بماند و این امر معضلات را کاهش داده و باعث پیشرفت و بالندگی جامعه در بخش‌های مختلف می‌شود.

امر به معروف و نهی از منکر معضلات را کاهش می‌دهد
به گزارش خبر‌گزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما شنبه شب در شورای سیاست‌گذاری‌ ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان طی سخنانی به اهمیت این فریضه الهی اشاره کرد و گفت‌: حرکت‌هایی که در جامعه برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌شود باید کارشناسانه و جذاب باشد که در فکر مردم بماند.
وی اضافه کرد: نباید به دنبال این موضوع باشیم که مردم را اصلاح کنیم بلکه باید با سلیقه خوب جذابیت ایجاد کنیم.
امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: باید در سطح شهر آیاتی از قرآن مجید و گفته‌هایی از بزرگان از جمله رهبر فقید انقلاب و مقام معظم رهبری در این مورد نوشته شده و در معابر نصب شود که به صورت مستمر جلوی چشم مردم باشد تا در ذهن آن‌ها بماند و از فکر آن‌ها خارج نشود. 
علما اظهار داشت: این هفته به صورت نمادین است و باید در تمامی سال موضو‌عات امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه قرار گیرد. 
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این جلسه با بیان اینکه ششم تا سیزدهم آذر‌ماه هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: این هفته مصادف با اول محرم تا هفتم محرم بوده و شعار آن تذکر لسانی و‌ظیفه همگانی، است.
محمد نظر عظیمی ادامه داد: تجلیل از خانواده‌های شهدا‌، تقدیر از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر‌، برپایی مسابقات ورزشی و فرهنگی‌، برگزاری نشست خبری و همایشی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین بر‌نامه‌های این هفته استان است. 
وی ادامه داد: برای پیشبرد این منظور باید از تمام امکانات دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر استفاده کرد و معروفات متروک و منکرات رایج را شناسایی کنیم و در این خصوص برنامه‌ریزی لازم توسط مسئولان انجام شود.
در این جلسه پیشنهاد شد که صفحه‌ای در جراید محلی به این کار اختصاص یابد که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن استقبال از این موضوع گفت: مطبوعات و نویسندگان با توجه به توانشان وارد این عرصه خواهند شد. 
حجت‌الاسلام محمد آفتابی افزود: در زمینه بد‌حجابی جامعه می‌توان اقداماتی را انجام داد، لذا باید تیمی که برای این کار انتخاب می‌شوند؛ توجیه شوند که با زبان خوش به تذکر لسانی بپردازند.
علی‌اکبر کرمی نیز در این جلسه با اشاره به انتخاب گیلان غرب به عنوان شهر منتخب و برنامه‌ریزی‌های  که در این شهر صورت گرفته، گفت‌: در شهر کرمانشاه بین یک‌هزار و 200 تا یک‌هزار و 400 پایگاه مقاومت وجود دارد که هر پایگاه به یک ستاد تبدیل خواهد شد و به تذکر لسانی و کارهای فرهنگی خواهند پرداخت و در زمینه‌های وضعیت حجاب، ترک نماز جماعت و حتی گرانی اجناس به بررسی‌های علمی می‌پردازند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول