اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه موقت ابرکوه:

خطبه غدیر غریب است/ منکران ولایت بخشیده نمی‌شوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ابرکوه گفت: امروز خطبه غدیر غریب است و حتی اهل منبر نیز چندان به آن اعتنا ندارند.

خطبه غدیر غریب است/ منکران ولایت بخشیده نمی‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام تقی فتاحی پیش از ظهر امروز در جشن موسسه فرهنگی و قرآنی رسالت ابرکوه اظهار کرد: خطبه ولایت تنها به یک جمله‌ای که معروف شده ختم نمی‌شود و باید در هفته ولایت جملات دیگر این خطبه ارزشمند تکرار شود.
وی افزود: در این خطبه ده‌ها بار از قول پیامبر از امام علی گفته می‌شود که جای هیچ شبهه‌ای پیرامون امامت آن حضرت باقی نمی‌گذارد.
فتاحی همچنین با اشاره به اختلاف نظر شیعه و سنی در مورد واقعه غدیر، خاطرنشان کرد: حتی ده‌ها سند از اهل سنت در مورد خطبه غدیر وجود دارد.
وی با اشاره به فرازهایی از خطبه غدیر عنوان کرد: خداوند به پیامبر می‌فرماید: «اگر در ابلاغ آنچه اینک بر تو فرو فرستاده‌ام، کوتاهی کنی، در حقیقت به هیچ یک از وظایف رسالت و ابلاغ من عمل نکرده‌ای».
فتاحی ادامه داد: پیامبر نیز به مردم فرمود: «ای مردم! من در ابلاغ آنچه که بر حق بر من فرو فرستاده است، کوتاهی نکرده‌ام و هم‌اکنون سبب نزول آن آیه را برایتان باز خواهم گفت که فرشته وحی خدا ـ جبرئیل ـ سه بار بر من فرود آمده و از سوی حق تعالی، پروردگارم، فرمان داد تا در این مکان به پا خیزم و سپید و سیاه مردم را رسماً آگاهی دهم، که علی بن ابی‌طالب، برادر و وصی و جانشین من و امام پس از من است که نسبتش به من، همان نسبت است که هارون به موسی داشت، با این تفاوت که رسالت به من خاتمه یافته است و بعد از خداوند و رسولش، علی، ولی و صاحب اختیار شماست».
وی با اشاره به فرازی دیگر از این خطبه گفت: در این خطبه آمده است که مؤمن کسی است که به علی (ع) ایمان آورد و او را تصدیق کند، مغفرت و رحمت خداوند شامل او و کسانی است که سخن او را بشنوند و نسبت به فرمان او مطیع و تسلیم باشند.
فتاحی افزود: پیامبر در این خطبه می‌فرمایند: «ای مردم! همه پیامبران پیشین و رسولان نخستین، مردم را به آمدن من بشارت داده‌اند. من، خاتم پیامبران و رسولان خدایم و بر همه خلق آسمان‌ها و زمین‌ها حجت و برهانم، هر کس در این امر، تردید کند، همچون کفار جاهلیت نخستین است و هر کس در سخنی از سخنان من شک کند، در حقیقت به تمام سخنان من شک کرده است و چنین کسی، مستحق بلا و مستوجب آتش خواهد بود».
فتاحی عنوان کرد: بر اساس خطبه غدیر قبول توبه به شرط قبول ولایت است و کسی که منکر ولایت باشد، بخشیده نمی‌شود.
فتاحی خاطرنشان کرد: خوشحالیم که در کشوری ولایی زندگی می‌کنیم که در رأس آن فقیهی جامع‌الشرایط است.
این مراسم با اجرای برنامه‌های فرهنگی، مولودی‌خوانی، سخنرانی و... همراه بود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول