اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد:

فرهنگ شهروندی در سایه فرهنگ قرآنی محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: فرهنگ شهروندی در کشور مسلمان و قرآن محور ما در سایه فرهنگ قرآنی محقق می‌شود.

فرهنگ شهروندی در سایه فرهنگ قرآنی محقق می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامرضا بصیری‌پور ظهر امروز در نخستین جشنواره ملی محصولات فرهنگ شهروندی شهرداری‌های مراکز استان‌های کشور در مشهد اظهار داشت: شهروند ایرانی در هر نقطه‌ای از ایران که زندگی کند با فرهنگ قرآنی رشد و نمو کرده و این فرهنگ ریشه در عمق زندگی او دارد.
وی افزود: این اشتراک فرهنگی میان تمام نقاط ایران می‌تواند به منزله پلی در پیوند شهروندان با فرهنگ شهروندی قرآنی ایفای نقش کند و هرچه اثر فرهنگ قرآنی را در جامعه بیشتر کنیم خود به خود می‌تواند بر روی رفتار شهروندی نیز اعمال اثر می‌کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد با ذکر این مطلب که فرهنگ شهروندی در جامعه ما دچار مشکل است اظهار داشت: تلاش در زمینه گسترش اخلاق و فرهنگ قرآنی قطعا تغییرات مثبت و اثرگزاری بر روی فرهنگ شهرداری از طریق آموزه‌های دینی می‌گذارد.
بصیری‌پور افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر حرکات خوب و شایسته‌ای در زمینه فرهنگ‌سازی و توجه به فرهنگ قرآنی و دینی انجام شده و ابراز رضایت مقام معظم رهبری از فضای مناسب شهری در مشهد به هنگام مناسبت‌ها و مراسم مختلف خود نشان‌دهنده تایید ایشان از حرکت‌های فرهنگی با بار معنوی است.
وی ضمن درخواست از همه متولیان امور فرهنگی در سراسر کشور در رابطه با تولید محصولات فرهنگی با بار معنوی و قرآنی، اظهار داشت: همه تولیدات فرهنگی چه در زمینه فیلم، سینما، هنرهای نمایشی، قصه‌های داستانی و غیره به نوعی ابزار حرکت فرهنگی محسوب می‌شوند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد افزود: با توجه به آموزه‌های دینی ما در مورد ایمان و کفر، چیزی که می‌گوییم و چیزی که می‌شنویم در رفتار ما اثر گذار است بنابراین با توجه به همین آموزه‌ها در زمینه کار فرهنگی باید به گونه‌ای عمل شود که فرهنگ‌سازی زیر سایه فرهنگ قرآنی و با استفاده از آموزه‌های راهگشای آن انجام شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول