اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

فرهنگ قرآنی نجات‌بخش است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: فرهنگ غنی و قوی قرآنی نجات‌بخش و سعادت‌آفرین بشریت است.

فرهنگ قرآنی نجات‌بخش است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در جلسه مشترک با سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اردبیل در تبیین ظرفیت‌های فرهنگی و تبلیغی در اردبیل اظهار داشت: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به تقویت و توسعه فرهنگ سعادت‌بخش قرآن نیاز داریم و با انعقاد تفاهمنامه‌ای می‌توانیم بستر همکاری و مشارکت در برنامه‌های دینی و مذهبی را تقویت کنیم.
وی با یادآوری این‌که جهاد دانشگاهی جز نهادهای فرهنگی ارزشمند کشور است، افزود: باید از فرصت‌های موجود در آن به بهترین شکل استفاده کنیم.
ستوده در ادامه به برخی دیگر از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مشترک تبلیغات اسلامی و جهاد دانشگاهی اشاره کرد و ادامه داد: قابلیت‌های مطلوب و نیروی انسانی شاداب از برجستگی‌های جهاد دانشگاهی است که باید این نهاد در دانشگاه‌ها امورات فرهنگی را مدیریت کنند.
این مسئول خاطر نشان کرد: بهره‌مندی تبلیغات اسلامی از فضاهای مجازی و وب‌سایت تبیان سبب شده تا جهاد دانشگاهی از اشتراکات قابل بهره‌برداری برخوردار شود.
وی با بیان این‌که جهاد دانشگاهی از ظرفیت‌های مناسب اطلاع‌رسانی برخوردار است، ادامه داد: فعالیت دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا می‌توانند در بازتاب عملکردها و موفقیت‌های نهادهای مختلف نقش مؤثری را انجام دهد.
ستوده در ادامه گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی، کلاس‌های آموزشی، تبیین اندیشه‌های ارزشمند امام (ره) و مقام معظم رهبری و حمایت از پایان‌نامه‌های دینی از جمله اشتراکات دیگر این دو نهاد است.
به گزارش فارس، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان این‌که در صورت همکاری این دو نهاد شاهد اجرای برنامه‌های غنی فرهنگی و قرآنی می‌باشیم، افزود: با انعقاد تفاهمنامه‌ای می‌توانیم زمینه‌های همکاری و مشارکت در برنامه‌های دینی و مذهبی را مشخص کنیم.
ستوده تصریح کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند با ایجاد تغییر در گروه‌های هدف این سازمان برنامه‌های فاخر فرهنگی را به اجرا درآورده و تبلیغات اسلامی نیز از این موضوع استقبال می‌کند.
وی با اشاره به این‌که پس از انعقاد تفاهمنامه می‌توانیم مکمل حرکت‌های یکدیگر باشیم، خاطر نشان کرد: باید به شایستگی و مطلوبیت از فرصت‌های متقابل بهره‌ لازم را برده و نسبت به تحقق اهداف گام برداریم.
به گزارش فارس، سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در دانشگاه‌های استان اضافه کرد: جهاد دانشگاهی از ابتدای تأسیس به دنبال اجرای برنامه‌های تأثیرگذار فرهنگی در دانشگاه‌ها است تا براساس اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی از انحراف احتمالی جلوگیری کند.
مهران محمدی ادامه داد: نگاهی به تاریخچه جهاد دانشگاهی حکایت از آن دارد که برنامه‌های فرهنگی جز اصول لاینفک فعالیت‌های این نهاد است و لازم است بستر مناسب برای استمرار آن در دانشگاه‌ها فراهم آید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این واحد به منظور توسعه و تعالی فرهنگی و ترویج آموزه‌های اصیل اسلامی و تعالیم ارزشمند قرآنی در بین قشر فرهیخته دانشگاهی است و ضرورت دارد تا سایر نهادهای فرهنگی نیز به این مجموعه کمک کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول