اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

هنر سبب ماندگاری دفاع مقدس می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: هنر سبب ماندگاری دفاع مقدس می‌شود.

هنر سبب ماندگاری دفاع مقدس می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الاسلام علی اسماعیلیان ظهر امروز در همایش بزرگداشت سی و یکمین سالگرد حماسه آزاد سازی سوسنگرد، در خرم‌آباد اظهار داشت: دوران دفاع مقدس یک دوران به یادماندنی است.
وی افزود: لازم است هنرمندان جامعه در قالب هنر شعر، موسیقی، فیلم و خاطره در زمینه ماندگاری ارزش‌های دفاع مقدس و معرفی آن به سایر مردم به ویژه جوانان و نوجوانان اقدام کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه هنر است که می‌تواند سبب ماندگاری دفاع مقدس شود، گفت: باید در بحث دفاع مقدس با زبان هنر حرف بزنیم چرا که هنر ماندگارتر است.
وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس تولید و پخش سرود حماسی چون "دایه دایه وقت جنگه" شور و هیجانی وصف ناشدنی در رزمندگان ایجاد کرد که این خود قدرت و نفوذ هنر را نشان می‌دهد.
حجت‌الاسلام اسماعیلیان در بخشی از سخنانش به قدرت معنوی ائمه اطهار اشاره و گفت: دشمنان هر چه تلاش کردند که نفوذ معنوی امامان را کم کنند موفق نشدند و ائمه اطهار هر کدام در زمان خود اگر چه حکومت را در دست نداشتند اما نفوذ معنوی آنان سبب جذب مردم به سمت آن‌ها می‌شد.
وی افزود: در زمان کنونی نیز مقام معظم رهبری در بین رهبران جهان سرآمد است و این از افتخارات ماست که امروز بسیاری از جوامع در حمایت از ایران اسلامی بیانیه صادر می‌کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: عملیات آزادسازی سوسنگرد چکیده‌ای از صحنه کربلاست که در این عملیات رزمندگان ایران اسلامی دشمن را در یک روز به شکست واداشتند.
وی زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال پیام آن‌هابه نسل جوان را از اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و گفت: شهدا با نثار خون خود ارزش‌های مکتب توحید و عدالت را در جهان پر از فتنه احیا کردند.
حجت‌الاسلام اسماعیلیان یادآورشد: امروز همه ما مسئول هستیم که نگذاریم دفاع مقدس دست‌خوش تحریف شود و باید به طور دائم دستاوردهای جنگ تحمیلی را بازگو کنیم.
همایش بزرگداشت سی و یکمین سالگرد حماسه آزاد سازی سوسنگرد با حضور جمعی از رزمندگان و حماسه آفرینان لرستانی دوران دفاع مقدس در خرم‌آباد برگزار شد.
پخش فیلم از حماسه آزاد سازی سوسنگرد، اجرای خاطره توسط جمعی از رزمندگان حاضر در این عملیات و نیز تجلیل از شهدای دهه کرامت و ولایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دیگر بخش‌های این همایش بود.
همچنین نمایشگاه هنرهای تجسمی دفاع مقدس به همت یکی از هنرمندان بسیجی لرستان در حاشیه این همایش برپا شد.
همایش بزرگداشت سالگرد آزاد سازی سوسنگرد به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان برگزار شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول