اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در شش ماه نخست سال جاری؛

8000 نفر از کلاس‌های فنی‌و‌حرفه‌ای کرمان استفاده کردند

خبرگزاری فارس: مسئول اداره آموزش و پژوهش فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: در شش ماه نخست سال جاری 8 هزار نفر در 210 رشته از کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای دوره دیده‌اند.

8000 نفر از کلاس‌های فنی‌و‌حرفه‌ای کرمان استفاده کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مجید مولا محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اداره کل فنی و حرفه‌ای استان وظایفی در راستای آموزش تعریف شده که در برای انجام این تعهدات اقدام به راه‌اندازی واحدهای علمی و کاربردی کرده‌ایم.     
وی افزود: دو مرکز علمی و کاربردی به صورت کاردانی و پودمانی در شهر کرمان راه‌اندازی شده که شامل رشته‌های نصب و راه‌اندازی آسانسور، پله برقی، ماشین ابزار، تعمیرات مکانیک است و دانشجویان از هفته آینده مشغول به تحصیل در این مراکز می‌شوند.
ملامحمدی عنوان کرد: در شهرستان بردسیر رشته‌های کاردانی و پودمانی مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در رشته‌های تکنولوژی ماشین‌آلات باغی و زراعی، برق خودرو و جوشکاری دانشجو پذیرفته است.  
وی گفت: دانشگاه علمی کاربردی کرمان و بردسیر از ترم بهمن ‌ماه در رشته‌های کارشناسی مهندسی ماشین ‌ابزار، مهندسی برق صنعتی و مهندسی جوشکاری با امکانات آموزشی و کمک آموزشی کامل راه‌اندازی می‌شوند.
ملامحمدی افزود: برای شهرستان‌های راور و کوهبنان نیز در ترم بهمن ماه در سه رشته‌ جوشکاری، برق صنعتی و ماشین‌ابزار راه‌اندازی می‌شود.
وی از معادل‌سازی مدارک فنی و حرفه‌ای در آینده نزدیک خبر داد و افزود: کارآموزان فنی و حرفه‌ای می‌توانند مطابق با دوره آموزشی که گذرانده‌اند، مدرک معادل دانشگاهی دریافت کنند.
ملامحمدی اظهار داشت: در تعامل جدیدی که در وزارت کار و تعاون ایجاد شده است به زودی کارآموزان و دانشجویان فنی با تجمیع مدارک کاردانی با گواهینامه‌های فنی و حرفه‌ای خود مدرک رسمی دریافت می‌کنند.
وی بیان کرد: در شش ماه نخست سال جاری 8 هزار نفر در 210 رشته از کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای دوره دیده‌اند.
ملامحمدی گفت: در زمینه توسعه مشاغل خانگی تاکنون 57 رشته مختص کرمان بوده که 595 پرونده در حال بررسی است که 480 پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.
وی افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای پیاده‌سازی نظام نوین استاد و شاگردی است که افرادی که موفق به دریافت این کارت شوند، نمی‌توانند از تسهیلات خوداشتغالی استفاده کنند.
ملامحمدی تصریح کرد: این کار به منظور توسعه و جلوگیری از فراموشی بعضی مشاغل و اساتید این رشته‌ها است.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری 15 عنوان استاندارد آموزشی را مصوب کردیم، خاطرنشان کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تفاهمنامه‌ای میان کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، امور زندان‌ها، استانداری و سایر دستگاه‌ها منعقد شده که بحث آموزش برای کاهش فقر در جامعه است.
ملامحمدی گفت: مجوز آموزشگاه آزاد برای افرادی که گواهینامه دارند، در اولویت است و مدرک فنی و حرفه‌ای برای کسب جواز کار در اصناف مهم است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول