اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد:

برگزاری 14 همایش ملی پیشگیری از وقوع جرم در کشور

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری 14 همایش ملی نقش دانش و دانشگاهیان در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‏های اجتماعی در نقاط مختلف کشور خبر داد.

برگزاری 14 همایش ملی پیشگیری از وقوع جرم در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، فریدون رهنمای‏رودپشتی ظهر امروز در نخستین همایش از سلسله همایش‏های ملی "نقش دانش و دانشگاهیان در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‏های اجتماعی" که با حضور رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، دیگر مسئولان این دانشگاه، جمعی از اساتید و دانشجویان در سالن آمفی‏تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی رودهن برگزار شد، اظهار داشت: زکات علم نشر آن است.
وی ادامه داد: مجموعه معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از هرگونه تلاش در مسیر توسعه علوم نوین قابل ارائه به مردم و نهادهای ذی‏ربط حمایت خواهد کرد.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از انتشار نشریه نقش دانش در پیشگیری از آسیب‏های اجتماعی خبر داد.
رهنمای‏رودپشتی هدف از برگزاری سلسله همایش‏های ملی نقش دانش و دانشگاهیان در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‏های اجتماعی را تبیین مباحث مرتبط دانست.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: هدف این نیست که آنچه را دیگران نمی‏دانند، آشکار کنیم.
وی ادامه داد: بلکه باید با نگاهی همراه با نقد به سمت و سوی علل وقوع جرایم حرکت کنیم تا این مهم در سیاست‏گذاری و برنامه‏ریزی‏های قوه قضائیه مورد توجه قرار گیرد.
رهنمای ‏رودپشتی از تشکیل نهادهای مرتبط با موضوع پیشگیری از جرایم اجتماعی خبر داد و افزود: این مبحث مهم و اساسی تنها به برگزاری چند همایش محدود نخواهد شد.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بلکه دانشگاه آزاد اسلامی و قوه قضائیه به تشکیل نهادهای مرتبط با مبحث آسیب‏های اجتماعی مبادرت خواهند کرد.
وی از برگزاری 14 همایش ملی نقش دانش و دانشگاهیان در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‏های اجتماعی در نقاط مختلف کشور خبر داد.
رهنمای ‏رودپشتی تصریح کرد: این 14 همایش پراهمیت با تبرک به نام 14 معصوم و تمسک به عنایات ائمه اطهار (ع) برگزار می‏شود.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: امید است تا در آینده‏ای نه چندان دور نتایج مثبتی از همکاری‏های دانشگاه آزاد اسلامی با سایر دستگاه‏های کشوری در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‏های اجتماعی استحصال شود.

* رودهن دبیرخانه دائمی همایش پیشگیری از جرم می‏شود
همچنین معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد رودهن به عنوان دبیرخانه دائمی همایش‏های پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‏های اجتماعی معرفی می‏شود.
وی با اشاره به برخی ویژگی‏های بارز رودهن برای تبدیل به دبیرخانه دائمی این همایش خاطرنشان کرد: نزدیکی به پایتخت و وجود تسهیلات مناسب‏تر برای همراهی مستمر با قوه قضائیه از جمله ویژگی‏های بارز رودهن و دانشگاه آزاد اسلامی مستقر در این شهر است.
رهنمای ‏رودپشتی ادامه داد: علاوه بر این شاخصه‏هایی نظیر بهره‏مندی از دانش‏آموختگان و دانشجویان مقاطع مختلف و رشته‏های مرتبط، صدور مجوز مرکز تحقیقاتی در این واحد و سود جستن از اساتید مجرب در این زمینه را می‏توان در ردیف دیگر ویژگی‏های رودهن قرار داد.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی توجه به علائم و غافل ماندن از عوامل را یک اشتباه فاحش تاریخی خواند.
وی ادامه داد: حضور و ورود دانش و دانشگاهیان به عرصه پیشگیری از آسیب‏های اجتماعی، کشف علل و عوامل آن را به دنبال خواهد داشت.
رهنمای‏رودپشتی با رد این نظریه که برخی از انسان‏ها بزهکار زاده می‏شوند، اظهار داشت: امروزه به لحاظ دیدگاه‏های علمی، نظریه مجرم زاده شدن برخی از افراد جامعه کاملا مردود است.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: بلکه باید با سود جستن از ظرفیت‏های بالقوه دانشگاه و دانشگاهیان علل بروز جرم از سوی افراد جامعه را ضمن کشف و بررسی مشمول ارائه راهکار ساخت.
وی با اشاره به رتبه‏بندی‏های تخلفات دانشجویی خاطرنشان کرد: در رتبه‏بندی تخلفات دانشجویی گروه نخست دغدغه‏های دانشجویی، گروه دوم تخلفات رفتاری و گروه سوم جرایم هستند.
رهنمای‏رودپشتی با بیان اینکه ورود جوانان به مراکز علمی مدیرت جرایم را نیز به دنبال خواهد داشت، افزود: ورود نسل امروز به دانشگاه شعور و فهم اجتماعی آنها را ارتقاء بخشیده و مدیرت در آسیب‏های اجتماعی را به دنبال دارد.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: چراکه جوانان آگاه کشور با علم از عواقب ناگوار ارتکاب به جرایم اجتماعی به صورت خودکار از نیل به سمت و سوی آن خودداری می‏کنند.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول