اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس کل دادگستری کرمانشاه:

آگاهی از ارتکاب به جرم جلوگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: افراد اگر به عواقب ناشی از ارتکاب جرم آگاه باشند مرتکب آن نخواهند شد.

آگاهی از ارتکاب به جرم جلوگیری می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمانشاه، حجت‌الاسلام علی مظفری در جلسه توجیهی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: تجربه‌ای که در چند استان از تشکیل این کارگاه‌ها وجود دارد، مثبت اعلام شده است. ما نیز با بهره‌گیری از نتایج مثبت این جلسات در سایر استان‌ها قصد داریم به نتایج بهتر و موثر‌تری در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی برسیم.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین عوامل ارتکاب جرم، جهل و نادانی مجرم به عواقب و پیامدهای ناشی از جرم است. اینکه انجام کدام فعل یا ترک چه فعلی جرم است و پیامد‌های ناشی از ارتکاب آن کدام است و موضوعاتی از این دست، به خوبی در جامعه ما توضیح داده نشده است.
وی خاطرنشان کرد: یقینا اکثر افراد اگر به عواقب ناشی از ارتکاب جرم آگاه باشند مرتکب آن نخواهند شد.
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه به شکل‌گیری معاونت پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: این معاونت‌، معاونت مبارکی است که در قوه قضائیه شکل گرفت و با اینکه مدت زمان کوتاهی از شکل‌گیری آن می‌گذرد اما کارهای خوبی انجام داده است؛ بنابراین می‌طلبد که تمامی سازما‌ن‌ها و اداراتی که به هر شکل با مسائل اجتماعی مرتبطند، با این معاونت همراهی کنند تا به جایی برسیم که جامعه ما، شهروندانی قانون‌شناس و قانون‌مدار داشته باشد.
مدیر‌کل اداره انتظامی و امنیتی قوه ‌قضائیه نیز در این جلسه گفت: آنچه به عنوان یک خلأ در کشور وجود دارد، عدم وجود مدیریت پیشگیری است؛ بنابراین تصمیم گرفته شد یک نهاد مستقل به نام معاونت پیشگیری از وقوع جرم به‌ وجود آید که وظیفه آن همانگونه که از نامش پیداست مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی است.
وی افزود: نشست امروز بخشی از همایشی است که اوایل آذرماه سال جاری با حضور 4 استان غربی برگزار خواهد شد؛ در واقع این کارگاه توجیهی، تمرین یک کار گروهی است تا بتوانیم با همکاری هم و با استفاده از مسئولیت ذاتی دستگاه‌های مرتبط، برای پیشگیری از وقوع جرم عمل کنیم.
مدیر‌کل اداره انتظامی و امنیتی قوه ‌قضائیه افزود: ما بر اساس یک مدل شبه مجازی کار می‌کنیم یعنی بخشی از کار براساس واقعیت‌های موجود در جامعه و اتفاقات و پیامد‌های ناشی از آن است و بخش دیگر ساختگی و مجازی است؛ لذا براساس این مدل سعی می‌شود راهکار‌هایی ارائه شود و در نهایت به فرآیند پیشگیری برسیم.
صادقی خاطرنشان کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر اهتمام پیشگیری از وقوع جرم و لزوم همکاری سایر دستگاه‌ها در این زمینه، کار را جدی‌تر و همکاری ما را الزام‌آور می‌کند.
جلسه توجیهی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی با حضور سید‌محسن صادقی، مدیر‌کل اداره انتظامی و امنیتی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام مظفری، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه و جمعی از مدیران و رؤسای ادارات و سازمان‌های استان کرمانشاه، برگزار شد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول