اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون برنامه‌ریزی آموزش و پرورش ابهر خبر داد:

صرفه‌جویی 2.5 میلیارد ریالی در آموزش و پرورش ابهر

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی آموزش و پرورش ابهر گفت: با ایجاد آشپزخانه مرکزی 2.5 میلیارد ریال در آموزش و پرورش ابهر صرفه‌جویی می‌شود.

صرفه‌جویی 2.5 میلیارد ریالی در آموزش و پرورش ابهر
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر محمدرضا حیدری ظهر امروز در جمع مدیران مدارس ابهر با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته در زمینه صرفه‌جویی در مصرف انرژی در مدارس این شهرستان اظهار داشت: ایجاد آشپزخانه مرکزی یکی از این اقدام‌ها بود که صرفه‌جویی برآورد شده به میزان 2 میلیارد و 500 میلیون ریال است.
وی افزود: هوشمندسازی موتورخانه‌ها در اکثر مدارس شهرستان، شبکه کردن اداره و ارسال بخشنامه‌ها توسط سایت، اجرای اتوماسیون اداری که موجب صرفه‌جویی در وقت ارباب رجوع و جلوگیری از کارهای زاید شده است از دیگر اقدام‌های صورت گرفته محسوب می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی آموزش و پرورش ابهر اضافه کرد: تفکیک انشعاب‌های سرایداران از حامل‌های انرژی و تک‌شیفه شدن مدارس از دیگر اقدام‌های مفید برای صرفه‌جویی در بخش انرژی است.
وی پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف به معنی نهادینه ‌کردن روش صحیح استفاده از منابع موجود کشور است، اظهار داشت: با توجه به اینکه فرهنگ‌سازی متضمن صرف زمان زیاد است و نتیجه آن بعد از چند سال مشخص می‌شود، بنابراین باید سرمایه‌گذاری‌های
لازم در این راستا به ویژه در حوزه مدارس انجام شود.
حیدری با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی مناسب در راستای آگاه‌سازی مردم در زمینه اصلاح الگوی مصرف بیان داشت: تجمیع مدارس زیر حد نصاب و بحث خرید خدمات آموزشی واگذاری مدارس به بخش خصوصی، مواردی از مصادیق مهم صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف است.
حیدری با بیان اینکه صرفه‌جویی در امور عادی خلاصه نمی‌شود و برای صرفه‌جویی در وقت لازم است تا بحث اتوماسیون اداری جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: گنجاندن مطالب آموزشی در زمینه الگوی صحیح مصرف در کتاب‌های درسی موضوعی است که باید مورد توجه مسئولان امر قرار بگیرد.
وی در ادامه افزود: ارسال بخشنامه‌ها از طریق اینترنت، راه‌اندازی و اجرای طرح تلفن گویا، استفاده از آژانس کرایه به جای ماشین‌های اداره، جمع‌آوری کاغذ‌های باطله در ظروف مخصوص کاغذ و اعزام گروهی افراد به مأموریت‌ها از دیگر روش‌های اصلاح الگوی مصرف در سازمان آموزش و پرورش
است.
معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش شهرستان ابهر با تاکید بر لزوم ادغام کلاس‌های با تراکم پایین در راستای پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده تصریح کرد: پیش‌بینی و انجام اقدامات لازم در زمینه جلوگیری از چکه آب و نصب شیرهای قطع و وصل و اصلاح شیرآلات معیوب در مدارس در کنار پرهیز از
تشریفات در پذیرایی‌ها، جلسه‌ها و مجالس از دیگر راههای اصلاح الگوی مصرف در سازمان آموزش و پرورش محسوب می‌شود.
وی با اشاره به تلاش‌های این اداره در زمینه نهادینه کردن اصلاح الگوی مصرف در میان کارمندان بیان داشت: این اداره در راستای این امر از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار می‌گیرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول