اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

آیت‌الله نوری‌همدانی:

اسلام بدون ولایت برقرار نمی‌شود / جنبش‌های اخیر مقدمه ظهور امام زمان است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع عظام تقلید در قم گفت: اسلام بدون ولایت برقرار نمی‌شود و حاکمیت، عظمت نمی‌یابد.

اسلام بدون ولایت برقرار نمی‌شود / جنبش‌های اخیر مقدمه ظهور امام زمان است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در کنگره ملی غدیر و بیداری اسلامی که در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه در دین اسلام و زندگی بشر مسئله رهبری و امامت بسیار مهم است، اظهار داشت: پیامبر(ص) در آغاز دعوت خود بعد از بیان توحید و نبوت به تبیین مسئله امامت پرداختند.
وی ادامه داد: پیامبر (ص) در موارد متعدد بر امر امامت تاکید کرده‌اند و علی (ع) را در جریان غدیر خم، در میان ده‌ها هزار نفر از مسلمانان به جانشینی بعد از خود منصوب کردند.
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه بعد از مدت کوتاهی انحراف از مسیر ولایت پدید آمد، گفت: دشمنان از لحاظ فرهنگی شروع به جعل احادیث و احکام کردند و به این ترتیب انحراف در این مسیر ایجاد شد.
وی با بیان اینکه دشمنان از جنبه سیاسی نیز به این مسیر ضربه زدند، اذعان داشت: معاویه نخستین فردی بود که خلافت را به سلطنت تبدیل کرد و از این طریق بنی‌امیه و دیگر سلسله‌ها پدیدار شدند.
نوری همدانی تصریح کرد: از نظر اسلام، حاکم جامعه پیامبر خدا، امام معصوم و در نبود آنان فردی مدبر و با تقوا است.
وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در دورانی که اسلام علوی و غدیری در صفحات کتب بود، آن را به دنیا ارائه کرده و به صحنه زندگی مردم وارد ساخت.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اسلام بدون ولایت برقرار نمی‌شود و حاکمیت، عظمت نمی‌یابد، گفت: ولایت‌مداران در طول تاریخ هرگز سست نشده و با خون خود حقانیت ولایت را ارائه کردند.
وی خاطرنشان کرد: علمای اسلام به منظور دفاع از ولایت زندان رفته و به شهادت رسیدند و فرهنگ اهل‌بیت(ع) را با قلم و بیان، تحقیق و پژوهش زنده نگاه داشتند.
نوری‌همدانی با بیان اینکه چراغ جهاد باید همواره در این زمینه روشن باشد، ابراز داشت: مسئله ولایت با تاسیس حوزه‌های علمیه، تربیت طلاب و برگزاری جلسات مناظره اشاعه شد.
وی در ادامه گفت: امروز حرکت‌هایی در کشورهای اسلامی تونس، بحرین، لیبی و ... آغاز شده است چرا که آنها از جنبه سیاسی موجود در کشور خود رنج برده و تلاش می‌کنند از سیطره دیکتاتورها خارج شوند.
این مرجع تقلید بیان داشت: قیام‌های موجود در اروپا و آمریکا نیز در این مسیر قرار دارد و مردم دریافتند که رهبران تمام امکانات را قبضه کرده و 99 درصد رنج می‌برند.
وی خاطرنشان کرد: حرکت‌هایی که امروز در جهان ایجاد شده است و مستضعفان روز به روز قوی‌تر می‌شوند، مقدمه ظهور امام زمان (عج) را فراهم می‌سازد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول