اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان:

ولایت فقیه برگرفته از حکم مسلم الهی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: ولایت فقیه برگرفته از حکم مسلم الهی در هدایت و راهنمایی بشر به سمت تعالی واقعی است.

ولایت فقیه برگرفته از حکم مسلم الهی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ استانی "ولایت فقیه استمرار حرکت انبیا" در اردبیل اظهار داشت: خداوند متعال به انسان‌ها و بشریت نعمت‌های بسیاری را ارزانی کرده است که هرگز یارای شمارش آن را نداریم.
وی گفت: برای هیچ یک از نعمت‌های الهی جز دو نعمت رسالت و امامت بر گردن امت منتی نگذاشته است چرا که نعمت رسالت و نعمت امامت نعمت بزرگ هدایت بشری است که همچنان نیز شاهد استمرار این نعمت‌های بی‌پایان هستیم.
رئیسی از ولایت به عنوان جامع بین امامت و رسالت یاد کرد و افزود: اگر این نعمت عظمای الهی نبود انسان با سایر موجودات هیچ تفاوتی نداشت چرا که نباید زندگی بشریت را در ظواهر، مادیات و رفاهیات خلاصه کنیم.
این عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان تفاوت انسان را با سایر موجودات در جایگاه خلیفة‌الهی او برشمرد و اظهار داشت: خلیفه کسی است که کار خدایی می‌کند و این تعریف از بشریت هیچ سازگاری با منطق غرب از انسان که آن را تا حد حیوان تنزل داده است ندارد.
وی به تعریف متفاوت از انسان و مبنا قرار دادن آن از فرهنگ قرآن کریم اشاره کرد و افزود: قرآن تنها نطق را فصل‌الخطاب انسان بودن نمی‌داند بلکه در قرآن از انسانیت انسان سخن به میان می‌آید به گونه‌ای که خداوند به صراحت اعلام می‌کند که قبل از خلقت انسان ویژگی‌های انسانیت را شکل داده و رقم زده به طوری که اول انسانیت انسان مطرح است سپس خلقت او بیان می‌شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان با بیان اینکه آفرینش انسان نیز شامل دو قسم آفرینش جسم و جان است، تصریح کرد: در این آفرینش نیز اولویت با نظام تعلیمی است به طوری که جان و روح انسان باید بر جسم فناپذیرش مسلط باشد.
معاون اول رئیس قوه قضاییه از ولی فقیه به عنوان جان بشریت یاد کرد و گفت: نبی مکرم اسلام، ائمه اطهار و ولایت فقیه جان ماست و همه جان‌ها نیز باید فدایی مرتبت علی (ع) قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیسی اظهار داشت: وجود نبی مکرم اسلام شئوناتی دارد که شامل تمام شئون الهی و ربانی است و اگر خلیفه و حجت حقی نیز برای هدایت بشر از سوی خداوند برگزیده شده است نبی مکرم اسلام، ائمه اطهار و در عصر غیبت نیز ولی فقیه است تا بتوانند بشریت را راهبری کند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول