اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

از 26 اردیبهشت سال آینده به مدت 4 روز؛

همایش ملی مرتع و مرتع‌داری ایران در بروجرد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر اجرائی پنجمین همایش ملی مرتع و مرتع‌داری ایران گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد به عنوان میزبان پنجمین همایش ملی مرتع و مرتع‌داری ایران انتخاب شد.

همایش ملی مرتع و مرتع‌داری ایران در بروجرد برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حمیدرضا محرابی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بروجرد در خصوص پنجمین همایش ملی مرتع و مرتعداری ایران در بروجرد گفت: مراتع، اکوسیستم‌های طبیعی هستند که بیشترین سطح کره زمین را شامل می­شوند.
وی افزود: مراتع ایران یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین منابع ملی کشور می‌باشد، که از لحاظ تولید علوفه‌، محصولات داروئی و صنعتی، زنبورداری، توریستی و تفرجگاهی، حفظ حیات وحش، حفاظت خاک و آب، افزایش ذخیره آب‌های زیر‌زمینی، تلطیف هوا، بهبود محیط زیست، بالا بردن رطوبت نسبی هوا و نهایتاً اشتغال‌زائی از اهمیت خاصی برخوردار است.
دبیر اجرایی پنجمین همایش ملی مرتع و مرتعداری ایران گفت: با افزایش جمعیت و به تبع آن افزایش نیازهای بشری از سویی و محدودیت منابع طبیعی از سوی دیگر، روز به روز بر اهمیت مراتع افزوده می‌شود، بدیهی است استفاده پایدار از مراتع کشور که توأم با حفاظت و صیانت ازآن‌ها باشد، نیازمند کارهای تحقیقاتی و مدیریت صحیح و علمی است.   
محرابی یادآورشد: همایش ملی مرتع و مرتع‌داری ایران هر سه سال یک بار در تهران و یا سایر دانشگاه‌های دولتی برگزار می‌شود.
دبیر اجرائی پنجمین همایش ملی مرتع و مرتع‌داری ایران گفت: نخستین همایش مذکور در دانشگاه صنعتی اصفهان، دومین و سومین در دانشگاه تهران، چهارمین در دانشگاه کرج و این بار این افتخار عظیم نصیب خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی شده است، تا واحد بروجرد با پیگیری فراوان به نمایندگی از مجموعه دانشگاه آزاد، در کنار انجمن مرتع‌داری ایران، سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه یزد، سازمان محیط زیست، استانداری لرستان، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و دانشگاه فردوسی مشهد، میزبان پنجمین همایش  ملی مرتع و مرتع‌داری ایران باشد.
وی افزود: در شرایط فعلی بروز بحران‌زدگی مانند خشکسالی و کمبود آب، سیل‌های ویرانگر و فرسایش خاک، آلودگی هوا و پدیده ریز گردها جایگاه و اهمیت این همایش بزرگ را نزد مسئولان، محافل علمی و افکار عمومی دوچندان کرده است.
دبیر اجرائی پنجمین همایش ملی مرتع و مرتع‌داری ایران گفت:  استان لرستان که میزبان این همایش می‌باشد، یکی از مناطق مرتع خیز و خوش آب و هوای کشور است که پتانسیل بالائی در زمینه خدمات اکوسسیتم‌های مرتعی دارد.
محرابی یادآور شد: همایش مذکور به مدت چهار روز از تاریخ 26 اردیبهشت 1391 لغایت 29 همان ماه در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار می‌شود، که این فرصت مناسبی است تا محققین، اساتید، دانشجویان و صاحب نظران بخش منابع طبیعی کشور، آخرین دستاوردهای علمی خود را در این همایش ارائه کنند.
وی افزود: در حاشیه همایش مذکور، نمایشگاه، میزگردهای علمی و پرسش و پاسخ با حضور مسئولان، بازدید‌های علمی از طرح‌های مرتع‌داری و اردوهای تفریحی-علمی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول