اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی اداره کل منابع طبیعی گلستان انجام می‌شود؛

حفاظت از 1.5 میلیون هکتار جنگل‌ و مرتع گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از حفاظت از 1.5 میلیون هکتاری جنگل‌ها و مراتع استان توسط این اداره کل خبر داد.

حفاظت از 1.5 میلیون هکتار جنگل‌ و مرتع گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حمید سلامتی در مصاحبه مطبوعاتی اظهار داشت: گشت شبانه‌روزی با هدف پیشگیری از تخریب و تجاوز، قطع درخت، شخم و شیار مراتع، پیشگیری و اطفا حریق و ... انجام می‌گیرد.
وی تصریح کرد: ایجاد مرز 300 کیلومتری بین مستثنیات مردم و منابع ملی، خرید و تجهیز شبکه رادیودئی به منظور اطلاع‌رسانی به موقع، احداث و تجهیز پنج پاسگاه ایست بازرسی محصولات جنگلی در مسیر انتهایی استان، تجهیز نیروهای حفاظتی به سیستم‌های حفاظتی روز از پروژه‌های اجرائی انجام شده در 10 سال گذشته این اداره کل به شمار می‌رود.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان همچنین از افتتاح 14 طرح منابع طبیعی و آبخیزداری همزمان با هفته دولت در استان گلستان خبر داد.
سلامتی گفت: در راستای شعار سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مبنی بر حفظ، احیاء، توسعه و بهره‌برداری، در هفته دولت سال جاری این 14 طرح‌ افتتاح می‌شود.
وی ضمن تشریح عناوین طرح‌های فوق خاطرنشان کرد: طرح‌های افتتاحی شامل 10 پروژه مربوط به سازه‌های آبخیزداری، دو طرح نهال کاری و جنگل کاری و دو طرح مهندسی جاده‌های جنگلی است که با افتتاح این طرح‌ها 23 روستا با جمعیت 2 هزار و 870 نفر در حوزه شهرستان‌های بندرگز، کردکوی، گرگان، علی‌آبادکتول، رامیان، آزادشهر و مینودشت از مزایای آن برخوردار شده و طی آن 3 هزار و 510 نفر روز مشغول به کار می‌شوند.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به رقم ریالی طرح‌های افتتاحی هفته دولت بیان داشت: اعتبار انجام این طرح‌ها 21 میلیارد و 799 میلیون ریال است که از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.
سلامتی با اشاره به پروژه‌های اجرایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خاطرنشان کرد: فعالیت این اداره کل در 862 هزار هکتار مرتع و 9 حوزه آبخیز به مساحت 2.2 میلیون هکتار است که در سال گذشته اعتبارات ملی و استانی به مبلغ 240 میلیارد ریال بود که در این بین سهم استانی 140 میلیارد ریال و مابقی از اعتبارات ملی تامین شده است.
وی ادامه داد: همچنین اطلاع رسانی مردمی با تلفن رایگان 09696، تجهیز و آموزش نیروهای یگان حفاظت، استفاده از سربازان در حفاظت جنگل، هماهنگی با مدیران ملی استانی و دستگاه‌های قضایی در راستای حفاظت بیشتر از منابع ملی و پیشگیری از تخریب و تجاوز به جنگل و مرتع از دیگر طرح‌های اجرا شده در این مدت است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول